ویروس کویید 19 یا همان ویروس کرونا در دی ماه 1398 در کشور نمایان شد. هیچ کس آن موقع فکر نمی کرد این ویروس این مقدار دوام بیاورد و همه منتظر درمان آن نهایت تا پایان بهار امسال بودند. اکنون که خبری از درمان قطعی این ویروس نیست بیشترین قشری که بیشترین تاثیر را در این مواقع بحرانی خواهند خورد کودکان ما هستند. ما سعی داریم روش های بازی کودک در خانه را با هم مرور کنیم. در مواقع قرنطینه یا شرایطی که حضور در پارک و محیط های عمومی خطرناک است نیاز است تا نیاز بازی نوزاد کودک و خردسال خود را برطرف سازیم.

بازی کودک را می توان به انواع بازی های حرکتی، فکری، آموزشی، هیجانی و گروهی تقسیم کرد. شرکت های تولید کننده اسباب بازی بر اساس انواع خود محصولات خود را تولید می کنند. انتخاب اسباب بازی متناسب با نوع بازی مورد نیاز کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین اسباب بازی برای نوزاد و کودک تا ۴ ساله با وجود ویروس کرونا زیاد سخت نیست. تنها کافی است برخی از اسباب بازی داخل منزل را پیدا کنیم.

انتخاب بیشتر بازی های داخل منزل باعث کم تحرکی کودک در محیط خانه می شود. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی 80 درصد خردسالان دارای کم تحرکی در منزل هستند. پس لطفا در خرید اسباب بازی کودک دقت لازم را به عمل آورید. ویروس کووید 19 باعث شکل گیری عادات کم تحرکی از دوران کودکی را در فرزند شما تقویت می کند. تحرک کودک در کنار خواب مناسب سلامت بچه را در ایام کرونا تضمین خواهد کرد.

بازی و خواب نوزاد 0 تا 11 ماه در ایام کرونا

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی نوزاد 0 تا 3 ماهه شما نیاز دارد تا به صورت میانگین 14 تا 17 ساعت در روز بخوابد. همچنین کودک 4 تا 11 ماه نیز نیاز دارد 12 تا 16 ساعت در شبانه روز استراحت کند. نوع بازی این سنین باید کمی تحرکی و مابقی به صورت لمسی و حسی باشد.

بازی کودک 2 تا 5 سال در شرایط ویروس کوید 19

بچه در این سنین حتما باید حداقل 3 ساعت تحرک بدنی داشته باشد. این در حالی است که حضور در محیط عمومی یک خطر جدی برای سلامت کودک و پدر و مادر است. بهترین بازی در این سنین بازی های تحرکی و هیجانی است. کنترل هیجان بچه و حفظ سلامت آن در باز های خانگی سخت ترین بخش بازی این گروه است.

راه کار رفع کم تحرکی کودک در شرایط قرنطینه

تغییرات در فعالیت بدنی و ورزشی در فضای باز از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ویروس کوید 19 شکل گرفته است. رعایت فاصله اجتماعی و بسته شدن مهدکودک ها عملا بسیاری از بازی گروهی و آموزش جمعی را تعطیل کرده است. از سوی دیگر فرزند ما با گوشی تلفن سعی در جبران بیکاری خود در منزل جبران نماید. خواب بچه در این شرایط بسیار نامنظم شده است.

محیط نامناسب خانه برای بازی تحرکی تمام راه کار ها را برای ما محدود کرده است. و ادامه بازی فکر کودک را زده خواهد کرد. پس کودک چگونه انرژی و هیجان خود را تخلیه کند؟ عاجزانه خواهش می کنیم استعداد و سلامت کودک خود را با استفاده از بازی موبایل به خطر نیندازید. جواب بسیار ساده است، تنها راه بازی هیجانی خواهد بود. پس از یک بازی با کیفیت هیجانی کودک تحرک خود را آغاز خواهد کرد و بازی حرکتی او هم متعادل با فضای خانه شکل می گیرد.

بهترین بازی داخل خانه برای کودکان و خانواده های قرنطینه شده

بازی هیجانی نیازمند دقت لازم دارد و سلامت کودک یکی از مهمترین آن است. حتما بازی را انتخاب کنید تا هیجان کودک را مورد هدف خود قرار دهد و باعث تخلیه آن شود. برای این کار می توانید از وسیله بسیار ساده استفاده کنید که یادآور پر تحرک ترین حرکات کودک در اوج فعالیت و شادی خود بوده است. این وسیله همان تاب بازی کودک است.

تاب کودک به سادگی هیجان تاب بازی در اوج خوشحالی و بازی بچه را مورد هدف قرار می دهد. تخلیه هیجان هم در 20 دقیقه ابتدایی قطعا اتفاق خواهد افتاد. حالا سوال این است چگونه تاب خانگی امن فراهم کنیم؟

خرید تاب کودک

تاب خانگی باید امنیت و سلامت کودک را تضمین کند. لذا نکات مهم قبل خرید تاب کودک را حتما مد نظر داشته باشید. تاب کودک آنیل نه تنها این نیاز را برطرف می کند بلکه برای خواب کودک نیز ساخته شده است. تاب ننو آنیل با قابلیت تخت خواب شو باعث می شود هنگام خواب کودک در خواب به صورت کامل از طناب جدا شود. تشک تاب در حقیقت به تشک خواب کودک تبدیل شده و می توانید بر روی تخت یا زمین پهن کنید.

تاب اسپرت آنیل

انتخاب تاب با قابلیت استفاده برای هر کودکی میزان هزینه شما را به صورت محسوسی کاهش می دهد. تاب اسپرت آنیل با استفاده از طرح پارچه های متناسب دختر و پسر بچه شما است. این تاب به اصطلاح از طرح پارچه های اسپرتی بهره برده تا جنسیت کودک با ظاهر تاب هم خواهی داشته باشد.