خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان

تداوم پیشروی‌های ارتش لیبی بر ضد داعش در محور غربی بنغازی

سحرنیوز :

ارتش لیبی از تسلط بر مناطق جدید در محور غربی بنغازی در ادامه عملیات ضد گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الیوم السابع، سرهنگ احمد مسماری، سخنگوی ارتش لیبی، از تسلط کامل بر منطقه قاریونس و اردوگاه سپر لیبی خبر داد.

وی افزود: همچنین ارتش لیبی بر روستای جوازی، عمارت چینی ها، شرکت جوف و مناطق اطراف آن در قنفوده و بیمارستانی در قوارشه مسلط شد.

مسماری تاکید کرد: این دستاوردها به دنبال پیشروی نیروهای ارتش در محور غربی بنغازی با حمایت هوایی حاصل شد.

این در حالی است که نیروی هوایی لیبی مراکز داعش را در خیابان شجر هدف قرار داد.

از سوی دیگر، منابع بیمارستانی اعلام کردند: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در برابر بیمارستانی در بنغازی 4 نفر کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

در اعتراض به جدال هواداران بر سر کی روش و برانکو/طارمی و بیرانوند پست های اینستاگرام شان راپاک کردند

انجمن ورزشی :

ورزش > لیگ برتر – این روزها جنگ و جدل برانکو و کی روش ابعاد وسیعی پیدا کرده و در این میان هواداران پرسپولیس هم موضع گیری هایی عمدتا به نفع برانکو داشته اند.

به گزارش خبرگزاری انجمن ورزشی؛ این مواضع به صفحات اینستاگرام ملی پوشان پرسپولیس هم کشیده و بعضا هواداران این دو مربی با الفاظی ناشایست اظهار نظرهایی در کامنت هایشان داشته اند. كانال روزنامه پیروزی نوشته كه همین مسائل باعث شده تا ملی پوشان پرسپولیس در اندیشه بالابردن پرچم سفید باشند و با پاک کردن تمام پست های اینستاگرام شان به نوعی اعلام کنند که جدال این دو مربی و موضع گیری هواداران به نفع تیم ملی و پرسپولیس نیست. نکته جالب تر همراهی طارمی با این جریان است. این یعنی آنکه او خودش را پرسپولیسی می داند و نشانه ای است برای بودنش در جمع سرخپوشان.

لینک مطلب

مقتدی صدر خواستار استعفای عبادی شد+نامه

 

مقتدی صدر، با اشاره به اعلام استعفای «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، از حیدرعبادی خواست تا استعفا دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از منابع خبری عراق، یکی از طرفداران مقتدی صدر در نامه‌ای به او، از وی خواسته است تا نظر خود را درباره اعلام استعفای «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و پیام‌های آن را در رابطه با وضع فعلی عراق اعلام کند.

مقتدی صدر نیز در پاسخ، با بیان اینکه دولت‌باید به وعده‌های خود عمل کند، از حیدرعبادی خواست تا استعفا دهد؛ در غیر اینصورت همراه با فراکسیون «الاحرار» در پارلمان به کسانی که خواهان برکناری نخست وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس هستند، خواهد پیوست.

«دیوید کامرون« نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته (جمعه) در پی رأی مردم این کشور به جدایی از اتحادیه اروپا، از سمت خود استعفا داد.

مقتدی صدر خواستار استعفای عبادی شد

 

فراخوان حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی با نزدیک شدن به روز قدس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به روز نیوز به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «عزام الخطیب» مدیر کل اداره اوقاف اسلامی و مسجد الاقصی خواستار عزیمت فلسطینیان به سوی مسجد الاقصی شد و تاکید کرد که زیارت شهر قدس و حمایت از پایداری ساکنان آن یک تکلیف ملی است.

وی گفت: زیارت مسجد الاقصی و شهر قدس تکلیف ملی است زیرا این شهر یک شهر عربی، فلسطینی و اسلامی است و حضور دائمی در این شهر برای حمایت از پایداری ساکنان آن و تاکید بر این مسئله که آنها تنها نیستند، یک امر ضروری است.

خطیب اظهار داشت: صدها هزار نمازگزار فلسطینی روز گذشته در مسجد الاقصی برای به جا آوردن سومین نماز جمعه ماه رمضان حضور پیدا کردند اما به دلیل ممانعت اشغالگران و جلوگیری از ورود افراد زیر ۴۵ سال به قدس، عدم حضور جوانان در میان نمازگزاران کاملا محسوس بود.

وی ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی شاهد حضور گسترده نمازگزاران در مسجد الاقصی باشند.

یورش ها و بازداشت های گسترده نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل در ادامه تجاوزات خود علیه فلسطینیان، بار دیگر به شهر یطا واقع در جنوب استان الخلیل یورش بردند.

برخی منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز شنبه با یورش به شهر یطا در جنوب استان الخلیل، یک جوان به نام ثائر ابو صبحه را بازداشت کرده و به جمال عبدربه نیز ابلاغیه ای برای مراجعه به دستگاه های اطلاعاتی ارائه کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین ابلاغیه ای نیز به اسامه خالد العمور اسیر آزاده ارائه کردند تا به مرکز بازجویی عتصیون در شمال الخلیل مراجعه نماید.

بر پایه این گزارش، نیروهای اشغالگر همچنین به منطقه حی البلدیه و خیابان السلام یورش برده و به گشت زنی در این خیابان ها پرداختند.

در شهرک بنی نعیم در شرق الخلیل نیز بولدوزرهای نظامی وابسته به ارتش رژیم اشغالگر ورودی های این شهر را با بلوک های سیمانی مسدود کردند.

بازداشت ۳۴۳ فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست از آغاز ماه رمضان تاکنون

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بدون در نظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان همچنان به بازداشت فلسطینیان در شهرها و روستاهای استان های کرانه باختری و قدس نوار غزه ادامه می دهند.

این نهاد فلسطینی در بیانیه ای تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی از آغاز ماه مبارک رمضان به سرکوب و شکنجه اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیلی ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون دست به ۳۴۳ مورد بازداشت زده اند که ۳۳۰ مورد از این بازداشت ها در کرانه باختری و قدس صورت گرفته است.

در این بیانیه تصریح شده است که در میان بازداشت شدگان ۳ مادر و بیش از ۶۰ کودک زیر ۱۸ سال دیده می شوند که خردسال ترین آنها مروان شرباتی ۱۰ ساله است.

طبق این بیانیه، نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس از آغاز ماه رمضان به سرکوب ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه نیز ادامه می دهند، آنان از آغاز ماه مذکور تاکنون ۱۳ ماهیگیر فلسطینی را اسیر کرده و به بندر اشدود در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ انتقال داده اند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که ۲۲ اسیر بیمار فلسطینی در زندان اسرائیلی الرمله با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. اوضاع جسمی این اسرا روز به روز وخیم تر می شود و به مرحله خطرناکی رسیده است.

یکی از وکلای مدافع حقوقی کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ۲۲ تن از اسرای فلسطینی در این زندان نیمه جان شده اند و هر لحظه احتمال دارد به شهادت برسند.

حنان الخطیب خواستار تلاش جدی برای آزادی هر چه فوری این اسرا شدند.

منابع صهیونیست: همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان با قدرت ادامه دارد

سایت صهیونیستی «واللا» فاش کرد که همکاری امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی علی رغم اظهارات مسئولان فلسطینی، به قوت خود باقی است.

این سایت گزارش داد که در پرتو واقعیت امنیتی در کرانه باختری، همکاری امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، افسران ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک بر استمرار هماهنگی و همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان تاکید دارند.

اجرای ۱۱۵ مورد عملیات مقاومتی در هفته گذشته

سایت عبری زبان “صوت یهودی” از تشدید عملیات های مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی در هفته گذشته خبر داد.
این سایت در گزارش خود تاکید کرد که مبارزان فلسطینی در هفته گذشته دست به ۱۱۵ مورد عملیات علیه نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی زدند.

در این گزارش آمده است که مقاومت فلسطین در هفته گذشته دست به ۱۱۵ مورد عملیات از جمله تیراندازی، پرتاب بمب های دست ساز،بطری های آتش زا و سنگ به سوی خودروهای نظامی و شهرک نشینان صهیونیست زد که در پی این عملیات ها ۷ اسرائیلی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، یک نظامی اسرائیلی هفته گذشته بر اثر تیراندازی مبارزان فلسطینی در نزدیکی پست بازرسی بین شهرهای بیت لحم و قدس اشغالی زخمی شد.

این سایت همچنین نوشت که عملیات های مقاومتی در هفته گذشته در قیاس با هفته های پیش از آن افزایش چشمگیری داشته است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان از یکم اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات اشغالگران صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی دست به انتفاضه گسترده ای زده اند و تاکنون ۲۲۱ فلسطینی در جریان این حرکت خودجوش مردمی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر هم زخمی شده اند.

فلسطینیان نیز در این بازه زمانی هر روز دست به یک یا چندین عملیات علیه نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی زده اند؛ به نحوی که در جریان این عملیات ها ده ها اسرائیلی به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر هم زخمی شده اند.

به روز نیوز.

خانه / اخبار / سرداری که بردل‌ها فرماندهی می‌کرد

سرداری که بردل‌ها فرماندهی می‌کرد

 

پارس کلوپ :

به امید پایان انتظار خبری از مرد ایستاده در غبار؛

در پی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بخش‌هایی از جنوب لبنان به اشغال درآمد و لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) تهران به فرماندهی حاج احمد متوسلیان تصمیم گرفت که برای دفع تجاوز رژیم صهیونیستی ، به لبنان نیرو ببرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – جنگ هنوز در زندگی ماست. هیچ فصل و جدایی میان روایت و حادثه نیست و گذر این چند سال پس از جنگ هنوز نتوانسته غبار فراموشی بر آینه حقایق بنشاند. این روزها به چند بهانه، نام احمد متوسلیان دوباره به صدر اخبار بازگشته است. حتماً از اول ماه رمضان تا الان شما هم خبر احتمال زنده بودن حاج احمد متوسلیان و خبر اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» را که درباره زندگی اوست، شنیده اید. فرارسیدن سالروز ربوده شدن او هم، از زمره خبرهایی است که جامعه ایران را دوباره متوجه نام احمد متوسلیان کرده‌ است. اغلب بر این باورند که این همزمانی شاید یک نشانه از سردار بی‌نشان باشد. در ادامه به زندگی و فعالیت‌های حاج احمد متوسلیان نگاه گذرایی خواهیم داشت.

پرده اول؛ شاگردی در کنار پدر
سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای مذهبی از اهل یزد و در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران به دنیا آمد. نوجوان بود که انقلاب را دید و جوانی‌اش را در آن گذراند. دوران تحصیل ابتدایی را در دبستان اسلامی مصطفوی به پایان رساند و ضمن تحصیل، به پدرش که در بازار به شغل شیرینی فروشی اشتغال داشت، کمک می‌کرد. او پس از گذراندن دوره تحصیل در هنرستان صنعتی سال ۱۳۵۱ موفق به اخذ دیپلم شد. بعد از آن به خدمت سربازی اعزام شد و در شیراز دوره تخصصی تانک را گذراند و پس از آن هم به سرپل ذهاب اعزام شد. در دوران خـــدمت سربــــازی، فعالیت‌های مذهبی و سیاسی داشت و مخالفت خود را با رژیم پهلوی بیان می‌کرد. پس از پایان دوره سربازی، در یک شرکت تأسیساتی خصوصی استخدام و بعد از چند ماه، به خرم‌آباد منتقل شد و آنجا به فعالیت‌های سیاسی- تبلیغی خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۴ توسط اکیپی از کمیته مشترک ساواک دستگیر و روانه زندان شد و ۵ ماه در زندان فلک‌الافلاک خرم‌آباد در یک سلول انفرادی زندانی بود. بعد از اینکه از زندان آزاد شد، در قیام‌های خونین مردم قم و تبریز در سال ۱۳۵۶، نقش رابط ایفا می‌کرد و هماهنگی تظاهرات را در محله‌های جنوب تهران برعهده داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئولیت تشکیل کمیته انقلاب اسلامی محله خویش را عهده‌دار شد.

پرده دوم؛ مسئولیت در سپاه
پس از شروع غائله کردستان در اسفند سال ۱۳۵۷ داوطلبانه راهی بوکان شد و بخشی از ناآرامی‌های آنجا را سامان بخشید. پس از تثبیت مواضع نیروهای انقلاب در بوکان، به شهرهای سقز و بانه رفت. پس از آن به همراه گروهی از رزمندگان برای آزادسازی سنندج راهی این شهر شد. در زمستان سال ۱۳۵۸ به او مأموریت داده شد تا جاده پاوه – کرمانشاه را که در تصرف نیروهای معارض بود، آزاد کند. بعد از این عملیات مسئولیت سپاه پاوه به او سپرده شد. در اوایل خرداد ۱۳۵۹ موفق شد شهرستان مریوان را که در تصرف ضد انقلاب بود، آزاد کند. از این رو مسئولیت سپاه مریوان بر عهده او گذاشته شد.

پرده سوم؛ مؤسس اصلی سپاه محمد رسول‌الله(ص)
پاییز سال ۱۳۶۰ حاج احمد به همراه همرزمانش، از جمله شهید «محمد ابراهیم همت» به سفر حج مشرف شد. دی ماه بعد از بازگشت از آن سفر، عملیات محمد رسول‌الله از دو محور مریوان و پاوه روی منطقه خرمال توسط متوسلیان و همت رهبری شد که این عملیات سنگ بنای تأسیس تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله به شمار می‌رود. مؤسس اصلی این لشکر احمد متوسلیان بود که در سال ۱۳۶۰ با ادغام نیروهای سپاه مریوان، پاوه و همدان تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله را تشکیل داد و فرماندهی تیپ مذکور را نیز خود به عهده گرفت. این تیپ بعدها و پیش از عملیات بیت‌المقدس به لشکر تبدیل شد.

پرده چهارم؛ قاطعیت در کار
از جمله خصوصیات بارز حاج احمد، آگاهی و شناخت بالا در مسائل سیاسی – اجتماعی، دقت‌نظر در تدبیر و تصمیم‌گیری‌هایش بود. او ضمن قاطعیت در کار، بر دل‌ها فرماندهی می‌کرد و همواره در بطن مشکلات حضور داشت. به همین دلیل، در سخت‌ترین شرایط، کسی او را تنها نمی‌گذاشت. امکاناتی را بیشتر از نیروهای تحت امر خود، به خدمت نمی‌گرفت.
با‌وجود برخورد قاطعانه در امر فرماندهی، از عاطفه بالایی برخوردار بود. علاوه بر فرماندهی، در کارهای جمعی مانند ساختن سنگر، نظافت محیط، شستن ظروف و… هم با پرسنل تحت امر همراهی می‌کرد. از خصوصیات دیگر او که می‌شود به آن اشاره کرد علاقه به مطالعه و بحث پیرامون اخبار و رویدادها بود.

پرده پنجم؛ اطاعت از رهبر
در پی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بخش‌هایی از جنوب لبنان به اشغال درآمد و لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) تهران به فرماندهی حاج احمد متوسلیان تصمیم گرفت که برای دفع تجاوز رژیم صهیونیستی ، به لبنان نیرو ببرد. اما امید مبارزه کشورهای عرب منطقه با رژیم صهیونیستی خیلی زود رنگ باخت چرا که مقامات سیاسی تهران و نیروهای ایرانی دریافتند که این کشورها قصدی جدی برای دفع حمله  رژیم صهیونیستی ندارند و آنها فقط با آوردن بهانه‌های گوناگون وقت کشی می‌کردند و بیشتر در پی آن بودند تا از نیروهای ایرانی به عنوان وجه المصالحه و برگ برنده در پشت میز مذاکرات بهره ببرند. در واقع آنها در فکر تنها چیزی که نبودند، جنگ با  رژیم صهیونیستی بود.

بنابراین امام خمینی(ره) از جایگاه رهبر حکیم، با این اقدام مخالفت و بر هدف اصلی و راهبردی، یعنی سرنگونی حکومت صدام تأکید کردند و با طرح استراتژی «راه قدس از کربلا می‌گذرد» با تأکید بر اولویت جبهه جنگ با عراق و مقدم داشتن آن و تأکید بر این مهم که ایران توان جنگ همزمان در دو جبهه را ندارد، دستور بازگشت نیروها را صادر فرمودند.

پرده ششم؛ لبنان و ربوده شدن
چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱حاج احمد متوسلیان پس از نشستن در داخل مرسدس ۲۸۰ سفارت، نگاهی به حاج محمدابراهیم همت و جمع همرزمان باوفای خود کرد و سر به پشتی صندلی خودرو نهاد و در سکوت، پلک‌های خود را بر هم فشرد. داخل خودرو، علاوه بر احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم نشسته بودند. چهار همسفر آماده حرکت شدند و نیروها با تکان دادن دست با آنها خداحافظی کردند. همین که خودروی حامل متوسلیان از نظر محو شد، گویی همه سنگینی دنیا بر سر همت خراب شد. بغض راه گلویش را بست و او را به کنجی کشاند. همت برای ساعت‌های متمادی در محوطه پادگان قدم زد و گاه و بی‌گاه به دروازه ورودی چشم می‌دوخت. تا به آن روز، هیچ‌کس او را تا به این اندازه، آشفته و دلواپس ندیده بود.
همت و نیروهای دیگری که همراه متوسلیان در لبنان بودند حدود 24 ساعت بعد متوجه می‌شوند این چهار نفر مفقود شده‌اند. پس از گذشت ساعتی از جدا شدن متوسلیان و سه همراه او از سایر نیروها، نیروهای ایرانی از طریق بی‌سیم از بعلبک و بیروت، سراغ آنها را می‌گیرند و جواب مشخصی دریافت نمی‌کنند. بعد از پیگیری‌هایی متوجه می‌شوند اتومبیل آنها هنگام ورود توسط فالانژیست‌ها متوقف و توسط نیروهای  رژیم صهیونیستی ربوده و گروگان گرفته شدند. «سمیر جعجع» یکی از رهبران فالانژها پس از آزادی از زندان اعتراف کرد که گروگان‌های ایرانی به نیروهای وی تحویل داده شده و سپس توسط آنان کشته شده‌اند اما مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک دانستند.

پرده هفتم؛ نشانه
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز آزادی اسرا در بیروت گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد که دیپلمات‌های ایرانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.  رژیم صهیونیستی در گزارش خود ادعا می‌کند که چهار دیپلمات ایرانی توسط نیروهای لبنانی (فالانژهای سابق) ربوده شده و به دست این نیروها کشته شده‌اند و اجساد آنان دفن شده است. رژیم صهیونیستی دشمن ماست و ما نمی‌توانیم به گزارش‌های آن اعتماد کنیم. همان‌طور که رژیم صهیونیستی در گذشته هم حضور بعضی اسیران در زندان‌های خود را تکذیب می‌کرد، اما مشخص شد که این اسیران در زندان‌های این رژیم بوده‌اند.»
«حسین دهقان»، وزیر دفاع ایران سوم خرداد امسال بعد از سی و چهار سال انتظار خبری درباره وضعیت احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی داد که آنها زنده‌اند و در اسارت  رژیم صهیونیستی هستند.

خانه / اخبار / احتمال برگزاری مجدد همه پرسی خروج در انگلیس

احتمال برگزاری مجدد همه پرسی خروج در انگلیس

 

پارس کلوپ :

نظر به آنکه در همه پرسی برگزار شده در انگلیس کمتر از ۶۰ درصد از شرکت کنندگان به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند احتمال برگزار مجدد این همه پرسی وجود دارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، سخنگوی مجلس عوام بریتانیا گفت: سایت مجلس به دلیل حجم بالای ترافیک برای ثبت درخواست مردم در برگزاری دومین همه پرسی برای تصمیم گیری درباره خروج از اتحادیه اروپا به صورت موقتی کند شد. میزان امضاکنندگان این طومار اینترنتی بیش از حد انتظار بود.

بر اساس این گزارش تا ساعتی پیش ۸۵۰ هزار نفر این طومار را امضا کرده اند.

ویلیام اولیور هیلی، ارائه دهنده این طومار گفت:‌ ما این درخواست را مطرح کردیم چون اگر میزان رای‌های خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا کمتر از ۶۰ درصد و براساس حضور کمتر از  ۷۵ درصدی شرکت کنندگان باشد، باید یک رفراندوم دیگر برگزار شود.

آموزش تصویری پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ

 

پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ
پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ

آموزش تصویری پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ

مقدمه:دوستان گرامی  امروز قصد داریم تا برای شما کاربران عزیز روش پارتیشن بندی دیوایس های اندرویدی سامسونگ را آموزش دهیم.قبل از آموزش این روش ابتدا توضیحاتی درباره این کار بیان میکنیم تا با مفهوم پارتیشن بندی بیشتر آشنا شویم.

پارتیشن بندی کلا به مشخص کردن بلوک های هارد گفته میشود اما بطور عامیانه تر باید بگوییم که اگر هارد دستگاه اندرویدی مشکل پیدا کرده باشد و با فلش حل نمیشود باید هارد آن را با فایل مخصوص به قسمتهای خاص تقسیم کنیم که نوعی آدرسدهی به فایلها میباشد.

چه زمانی نیاز به پارتیشن بندی داریم ؟

همانطور که در بالا نیز ذکر شد از این کار در مواردی که به هیچ عنوان گوشی فلش نمیشود میتوان به عنوان اخرین راهکار استفاد کرد.به فایلهایی که این نقش(پارتیشن بندی) را بر عهده دارند فایل های PIT گفته می شود.

چگونه میتوان از این فایلها استفاده کرد؟برای استفاده از PIT شما باید این فایل را همراه با رام بر روی دیوایس خود فلش نمایید که در همین پست به شما نحوه استفاده از این فایل را در رام های تک فایل و چهار فایل قرار داده ایم.

رام تک فایله چیست؟

به رامهایی که فقط حاوی یک فایل برای فلش هستند و باید در قسمت AP در برنامه ODIN قرار دهیم رام تک فایل میگویند.مانند تصویر زیر:

پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ
پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ

رام چهار فایله چیست؟

به رامهایی که حاوی چهار فایل برای فلش و یا آپدیت هستند رام چهار فایل گفته میشود که شامل فایلهایی هستند که باید در قسمت BL,AP,CP,CSC قرار دهید.مانند تصویر زیر:

حال به آموزش نحوه پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ میپردازیم:

آموزش پارتیشن بندی گوشیهای سامسونگ

۱٫ ابتدا مجموعه فایل PIT را از اندروید زوم دریافت کنید و سپس اکسترکت کنید

۲٫ سپس برنامه ODIN را  دانلود کنید.

۳٫ برنامه ادین را اجرا کنید فایل های رام را در ODIN قرار دهید.بر روی گزینه PIT در برنامه ODIN کلیک کنید

در صفحه ی باز شده داخل پوشه ای که فایل PIT که از اندروید زوم دانلود کرده اید بروید فایل را انتخاب کنید و سپس گزینه ی OPEN را انتخاب کنید.

بعد از زدن گزینه OPEN فایل مورد نظر در برنامه ODIN قرار داده میشود که شما اگر  دقت کنید در برنامه ODIN در مقابل گزینه RE-PARTITION تیک زده شده است.که حال باید گوشی خود را با گرفتن دکمه های ترکیبی پاور+هوم+ولوم پایین به دانلود مود ببرید و بعد از وصل کردن گوشی به کامپیوتر گزینه استارت را بزنید.

پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ
پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ

تصویر فوق نحوه استفاده از این فایل همراه با رام چهار فایل را بیان میکند.اما برای استفاده از رام تک فایل و فایل PIT کافیست مانند تصویر زیر فایل هارا انتخاب کنید.

پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ
پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ

نتیجه گیری:کاربران گرامی و محترم به انتهای موضوع پارتیشن بندی گوشی های سامسونگ رسیدیم,  صبر کنید تا مراحل کار پایان یابد.امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شود.

 

 

تفکر وهابی- تکفیری داعش درخانه عربستانی‌ها فاجعه آفرید

به نقل از ایران مسافر:

خبر اقدام دو برادر وابسته به گروه تروریستی داعش مبنی بر قتل مادرشان به ضرب چاقو و تلاش برای قتل پدر و برادر کوچکتر که اینک در وضعیت جسمانی وخیمی به سر می برند، روز گذشته مانند صاعقه بر سر سعودی ها فروریخت.

به گزارش ایران مسافر، این جنایت در ریاض روی داد، دو جنایتکار در شهر الخرج دستگیر شدند و تحقیقات برای کشف ابهام های این اقدام تروریستی همچنان ادامه دارد؛ جنایتی که عزیزترین انسانها و نزدیکترین آنها به قلب انسانها یعنی پدر و مادر را هدف قرار داد.

سطام الثقیل، روزنامه نگارعربستانی ، در مقاله ای در تارنمای مجله “الاقتصادیه”، نوشت: این چه  تفکری است که گروه تروریستی داعش دارد و این چه دلی است که اعضای جنایتکار آن دارند که نه فقط دیگران را دشمن خود می داند و آنها را تکفیر می کند؛ بلکه کارش بدانجا کشیده است که به دشمنی با والدین برمی خیزد؛ تفکری که حتی چهارپایانِ فاقد عقل نیز از آن دوری می کنند و نمی توانند دست به چنین اقدام هایی بزنند.

وی افزود: این گروه خبیث و پلید موسوم به داعش، افراد کم سن و سال را برای انجام طرحهای جنایتکارانه خود به کار می گیرد؛ و حتی آنها را متقاعد می کند که راه بهشت در قتل والدین و نزدیکان و هر کسی که با تفکر آنها مخالف باشد، نهفته و این بذر خبیثی است که داعش در دل جوانان این کشور کاشته است.

این نویسنده سعودی خاطرنشان کرد : جنگ ما علیه داعش و تفکر گمراه کننده اش فقط وظیفه طرفهای امنیتی نیست، بلکه تمام افراد جامعه باید به جنگ آن برخیزند و تنبلی و کاهلی خود را خواه شهروند یا مقیم و یا عالم و فعال رسانه ای باشیم، کنار بگذاریم و باید در کمک به طرفهای ذیربط به منظور ریشه کن کردن این گروه خبیث که تمام افرادی را که به آن ایمان ندارند، هدف قرار می دهد، سهیم شویم.

الثقیل از خانواده های سعودی خواست که در برابر تفکرات رشد یافته در عربستان سعودی که روز به روز درحال گسترش است، خانواده ها از فرزندانشان مراقبت کنند و آنها را از تاثیر پذیرفتن از افکار انحرافی و افراطی درامان نگاه دارند.

درشرایطی که طی سالهای گذشته از عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان جدی داعش و سایر گروههای تروریستی درمنطقه یاد شده و مقام های ریاض هجوم گسترده جوانان این کشور برای عضویت در این گروهها در سوریه و عراق را نادیده گرفته و گاه به آنها کمک کرده اند، این نویسنده سعودی مدعی می شود که جنگ داعش علیه تمام افراد عربستانی شکل گرفته است.

وی نوشت : جنگ داعش علیه عربستان فقط برضد نیروهای امنیتی و نهادهای این کشور نیست بلکه تمام افراد این سرزمین مقدس را هدف قرار می دهد؛ از این رو نباید در جنگ با این گروه تروریستی برای دفاع از میهن و خویشتن و فرزندان خود، سستی و کاهلی از خود نشان دهیم.

یادآور می شود دیروز (جمعه) دو برادر دو قلوی ۲۰ ساله عربستانی به نامهای خالد و صالح فرزندان ابراهیم بن علی العرینی ، دریک اقدام تروریستی تحت تاثیر افکار وهابی و داعشی که به راحتی در مدارس دینی عربستان سعودی تبلیغ و آموزش داده می شود ، سر مادر ۶۷ ساله خود را بریدند و پدر ۷۳ ساله و برادر ۱۸ ساله خود را در منطقه الحمراء در شهر ریاض پایتخت عربستان مجروح کردند.

این دو هنگام فرار و پس از مجروح کردن یک راننده فیلیپینی ، توسط پلیس بازداشت شدند.

 

 

 
شنبه 5 تير 1395برچسب:خواص آب زنجبیل, :: 16:22 :: نويسنده : علی محسن زاده
Ginger-Juice-Health-Benefits.jpg

 

آب زنجبیل

قبلاً در مقاله ای به طور کامل درباره خواص زنجبیل صحبت کرده‌ایم. در این مقاله قصد داریم در مورد خواص آب زنجبیل صحبت کنیم:

اگر جویدن این گیاه تند را دوست ندارید، می توانید یک لیوان آب آن را بنوشید و از خواص متعدد آن بهره مند شوید. در ادامه به فهرستی از خواص این گیاه اعجازانگیز اشاره می شود.

خواص آب زنجبیل:

کمک به کنترل دیابت: زنجبیل دارای ویژگی های ضددیابت است و مطالعات متعددی نشان داده اند که این گیاه به کاهش سطح گلوکز خون افراد دیابتی و حتی افراد غیردیابتی کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب زنجبیل به کنترل سطح قندخون به هنگام ناشتا نیز کمک می کند.

تاخیر روند پیری فکر و ذهن: به دلیل وجود ترکیبات فنول و فلاونوئید در زنجبیل، این گیاه دارای خواص محافظ نورون ها هم هست. آب زنجبیل بخصوص به افزایش سطح پروتئین مغز کمک کرده و در نتیجه سلامت مغز را حفظ می کند. کاهش سطح پروتئین مخصوصا در میانسالی منجر به بروز مشکلاتی نظیر آلزایمر و سایر اختلالات روانی می شود.

مبارزه با سرطان: زنجبیل دارای چندین فنولیک بیواکتیو و ترکیبات تند ادویه ای فرّار نظیر شوگائول و پارادول است. طبق مطالعات، عصاره زنجبیل دارای خواص ضدسرطان است که به کنترل سرطان پروستات کمک می کند.

حفاظت در مقابل سرطان معده-روده: زنجبیل یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی برای درمان حالت تهوع، اسهال، سوزش معده، نفخ شکم، از دست دادن اشتها، عفونت، سرفه، و برونشیت است. مطالعات تجربی نشان داده اند که زنجبیل و عناصر فعال آن از جمله ۶-جینجرول و ۶-شوگائول دارای فعالیت های ضدسرطانی در مقابله با سرطان روده-معده هستند.

کاهش کلسترول: ازآنجائیکه این گیاه به کنترل سطح گلوکز کمک می کند، آب آن هم بر کاهش کلسترول تاثیرگذار است.

تسکین درد ورم مفاصل: عصاره زنجبیل دارای خواص تسکین دهنده درد هم هست و بسیار برای افرادی که از درد مزمن زانو رنج می برند مفید است.

نحوه تهیه آب زنجبیل:

ابتدا زنجبیل ها را خوب شسته و پوست آن را بگیرید. سپس آنها را ورقه ورقه کرده و همراه کمی آب درون میکسر بریزید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را درون لیوان ریخته و آب نصف لیمو را در آن بچکانید. در صورت تمایل کمی عسل هم به آن اضافه کنید. اب زنجبیل شما آماده است.

 

628692_779.jpg

 

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، این‌بار گشتی در فضای مجازی زده ایم و تعدادی از اخبار جالب رسانه های مختلف را گلچین کرده‌ایم.
   
تصویری از رهبر انقلاب در کلاس ششم ابتدایی
 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، در شماره سی و هشتم خط حزب الله، تصویری از رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی را منتشر کرد. در متن دست نویس رهبر معظم انقلاب در پشت این عکس آمده است: «روز جمعه پس از پایان جلسه قرائت قرآن که استاد آن من بودم و قراء (قرائت کنندگان) آن، شاگردان مدرسه‌ای که من دانش آموز آن بودم. من و چند نفر کلاس ششم آن مدرسه بودیم (ابتدایی) و دیگران از کلاس های پایین تر بودند».

جان کری و آنجلینا جولی در مراسم افطاری!

+ تصاویر

فارس، تصویری از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و آنجلینا جولی، یازیگر هالیوود را در مراسم افطاری منتشر کرد.

 زیر آسمان شهر ۴ تولید می‌شود

+ تصاویر

فارس نوشت: سریال «زیر آسمان شهر ۴» به کارگردانی مهران غفوریان و تهیه‌کنندگی مهران مهام در بیش از ۵۰ قسمت تهیه و تولید می‌شود. سری 4 سریال «زیر آسمان شهر» به نویسندگی سیروس میمنت در مرحله نگارش طرح قرار دارد. حضور بازیگرانی چون مهران غفوریان، حمید لولایی، نصرالله رادش، اشکان اشتیاق و ملکه رنجبر در «زیر آسمان شهر 4» قطعی است. این احتمال وجود دارد که نام سریال تغییر کند اما ساختار و کلیت فضای داستانی و حتی اغلب بازیگران «زیر آسمان شهر» تغییر نخواهند کرد.

مگس‌های سفید تابستان امسال هم مهمان تهرانی‌ها هستند

+ تصاویر

ایسنا نوشت: رییس اداره محیط زیست شهر تهران در مورد وضعیت مگس‌های سفید در پایتخت با شروع فصل گرما گفت: تابستان امسال هم شاهد حضور سفیدبالک‌ها خواهیم بود. محمد حسین بازگیر با اشاره به اینکه این گونه حشرات عموماً از آفات مزارع کشاورزی و سم‌پاشی‌های بی‌رویه برای مبارزه با آفت به وجود می‌آیند، افزود: برای شناسایی و کاهش این گونه حشرات مزاحم اقدامات و پژوهش‌های علمی صورت گرفته و روش‌های مؤثری برای مبارزه با افزایش جمعیت مگس‌های سفید به کار گرفته شده است.

شهید چمران و فرزندش در آمریکا

+ تصاویر

مشرق، عکسی از شهید دکتر مصطفی چمران در کنار فرزندش در دوران اقامت در آمریکا را منتشر کرد.
 
زنده ماندن عجیب جنینی که زود به دنیا آمد باشگاه خبرنگاران نوشت: لنوکس مولز نام پسر بچه‌ای است که قبل از رشد کامل در زمان بارداری مادرش در 25 هفتگی به دنیا آمد. او در هنگام تولد فقط 800 گرم وزن داشت. لنوکس به مدت 111 روز در بیمارستان زنان رویال در ملبورن در یک کیسه پلاستیکی گذاشته شد تا دمای بدنش به حالت عادی برسد و بعد از آن بتوانند او را داخل دستگاه نوزادان زودرس بگذارند. مادر لنوکس این کیسه را اجاق پلاستیکی نامیده بود. تنها کوچک بودن بیش از حد لنوکس مشکل نبود. او در هنگام تولد از وجود حفره‌ای در قلبش و تنگی نفس رنج می‌برد. اما بعد از 111 روز در بیمارستان ماندن این کودک صحیح و سالم مرخص شد.

 هجوم شهروندان آمریکایی برای خرید سلاح

+ تصاویر


ایرنا نوشت: در حالی که نمایندگان دمکرات در صحن مجلس نمایندگان آمریکا برای اصلاح قانون کنترل اسلحه و محدود ساختن خرید آن دست به تحصن زده اند، اما شهروندان آمریکایی در پی کشتار «اورلاندو» برای خرید اسلحه هجوم آورده اند. بنابر آمار یکی از شرکت های فروش اسلحه در آمریکا، موج خرید سلاح نیمه اتوماتیک در پی کشتار اورلاندو 25 درصد رشد ناگهانی داشته است. شرکت اسلحه سازی «اسمیت اند وسون» (Smith & Wesson) اعلام کرد که طی مدت یک هفته پس از واقعه اورلاندو، 30 هزار قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک AR-15 از سوی مشتریان خریداری شده است.

لباس های درون ویترین مغازه‌ها را اصلا نخرید!

+ تصاویر


باشگاه خبرنگاران نوشت: کارشناسان به افرادی که البسه نو حتی با قیمت‌های بالا از معتبرترین فروشگاه های برند در سراسر جهان خریداری می کنند توصیه می کنند که قبل از استفاده برای بار اول لباس را بشویند. گفتنی است، براساس تحقیقات، لباس‌های نو، بویژه لباس هایی که توسط افراد مختلف در فروشگاه امتحان شده است می توانند حاوی میکروب ها و قارچ های بدن افراد باشند و به این ترتیب از فردی به فرد دیگر آلودگی منتقل شود، آلوده‌ترین لباس‌ها در یک فروشگاه در ویترین قرار دارند زیرا گرد و خاک، رطوبت و نور محیط بستری مناسب برای رشد انواع میکروب ها و قارچ ها است. همچنین ترکیباتی که در رنگرزی لباس ها به کار می روند و از جمله مشهورترین آنها می‌توان آزو آنیلین و رزین فرمالدئید را نام برد که موادی شیمیایی بسیار خطرناک برای ایجاد آلرژی، حساسیت های پوستی و حتی ابتلا به سرطان هستند.

تصویر مقر منافقین در کشور آلبانی

+ تصاویر


دیده بان نوشت: تصویر بالا به کمپ تیرانا در کشور آلبانی اختصاص دارد که قرار است بخش عمده ای از عناص نفاق از عراق به آنجا منتقل شوند. گفتنی است، اعضای گروهک منافقین که به کشور آلبانی منتقل شده‌اند، با هماهنگی سازمان ملل به کمپ‌های آموزشی منتقل می‌شوند تا آموزش‌های ابتدایی زندگی اجتماعی را دریافت کرده و برای زندگی در محیط‌ها اجتماعی آماده شوند. کمپ‌های آموزشی که برای این کار اختصاص یافته‌اند از سوی نهادهای پناهندگی مستقر در آلبانی، به نام کمپ بازیابی نام نهاده‌ شده‌اند و قرار است اعضای سازمان را که به گفته کارشناسان سازمان ملل سالها در محیطی به دور از اجتماع و ایزوله از رسانه‌ها محبوس بودند را آموزش دهند.

نانوای هنرمند ژاپنی

مشرق نوشت: با دیدن تصویرهای عجیب نان‌های این مادر ژاپنی مطمئناً به رژیم غذایی‌تان فکر خواهید کرد. این نانوای ژاپنی در نان‌پزی خود به نام کونل هنر خود را در این حرفه نشان داد. این مادر ژاپنی ایده‌ این نان‌ها را از نقاشی‌های پسرش گرفته است.

اعتراض به ترامپ با توپ گلف

فرادید نوشت: دونالد ترامپ در حالی برای افتتاح زمین گلف خود در “تورنبری” به اسکاتلند رفته بود که جمعی از معترضان وی را نژاد پرست خطاب کردند و یکی از آنها با توپی که نقش صلیب شکسته بر آن بود حاشیه سازی کرد.

روز خوب یک پافین

+ تصاویر

مشرق نوشت: پافین یا طوطی دریایی، پرنده دریایی کوچکی است که در سرزمین‌های سرد شمالی اقیانوس آرام و اطلس زندگی می کند. در تصویر بالا، این پرنده دریایی آنقدر ماهی شکار کرده است که دیگر در منقارش جایی خالی وجود ندارد.

بزرگترین عملیات نجات در مدیترانه

فرادید نوشت: گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرده که بیش از 40 قایق را در فاصلۀ تقریباً بیست مایلی ساحل لیبی مشاهده و به آنها کمک کرده است. گفته شده از 8 قایق نزدیک به 1000 نفر نجات داده شده‌اند. بیشتر این پناهجویان از کشور های عربی و افریقایی هستند. بر اساس این گزارش، گارد ساحلی جمعاً بیشتر از 4500 انسان را از قایق ها نجات داده اند. جسد یک زن نیز داخل یکی از قایق ها پیدا شده است. این بزرگترین عملیات نجات پناهجویان در آب های مدیترانه به شمار می رود.

خسارات سیل مرگبار در چین

مشرق نوشت: بر اثر بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب در نواحی و بخش های مختلف کشور چین بویژه استان «جیانگ شی» در شرق این کشور، از روز شنبه تاکنون دستکم 22 نفر جانشان را از دست داده اند. این در شرایطی است که با بالا آمدن سطح آب «رود زرد» در این منطقه هزاران نفر از مردم خانه هایشان را ترک کرده و به مکان های امن رفته اند.

روستای چای در هندوستان

+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: هندوستان کشوری است که اغلب اوقات باران دارد و در نتیجه سرزمینی سبز و زیبا به حساب می آید. تصویر بالا، از روستای چای “کولوکومالی” در “مونار” -هند- به ثبت رسیده است.

هنرنمایی با آلودگی

+ تصاویر

مشرق عکسی از هنرنمایی با آلودگی های روی بدنه یک دستگاه اتوبوس شهری را منتشر کرد.

دو برادر داعشی در عربستان مادر خود را کشتند

+ تصاویر


تسنیم نوشت: دو برادر که از اعضای داعش بودند در اقدامی و مادر خود را کشتند و پدر و برادر کوچک خود را به شدت زخمی کردند. این دو برادر با تعقیب برادر کوچک خود او را با چند ضربه چاقو زخمی کردند و سپس پدر خود را به شدت با ضربات چاقو مجروج کردند که بلافاصله با وضع وخیمی به بیمارستان منتقل شدند. همچنین این دو برادر مادر خود را به یکی از انبارهای منزل منتقل کردند و به وضع فجیعی با ضربات چاقو به قتل رساندند.

گريم متفاوت رضا يزدانی

+ تصاویر


مشرق نوشت: رضا یزدانی، خواننده جوان کشورمان عکس تست گریم خود توسط عبدالله اسکندری را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد.

مرد قمارباز دخترش را در شرط‌بندی باخت

+ تصاویر


فرادید نوشت: پدر قمارباز، دختر خردسالش را در شرط‌بندی به دوستش باخت. گزارش این قمار زمانی در اختیار پلیس روسیه قرار گرفت که مقام‌های مدرسه‌ای در «وولو چاوکا» از ربوده شدن دختر 10 ساله‌ای به نام «اکاترینا بوچورینا» توسط سرنشین خودروی سفیدرنگی خبر دادند. بلافاصله تیم ویژه آدم‌ربایی روسیه وارد عمل شد. پس از 48 ساعت تحقیقات فنی و پلیسی مخفیگاه آدم‌ربا در خانه‌ای دورافتاده در یک روستا در شرق روسیه پیدا شد. «سرگی پونومارف» متهم به آدم‌ربایی که دختر خردسال را پس از ربودن در خانه‌اش نگهداری می‌کرد، با انکار اتهامش ادعا کرد دختر کوچولو را در شرط‌بندی از پدرش برده است. با این ادعا «الکساندر باچورین» پدر دختر کوچولو مورد بازجویی قرار گرفت. معاینات پزشکی قانونی نشان می‌دهد این گروگان خردسال طی دو روز اسارت هیچ آسیب جسمانی ندیده و تنها دچار شوک‌زدگی شده است.

سریعترین خودروی برقی جهان

+ تصاویر

مشرق نوشت: دانشجویان سوییسی سریع ترین خودروی برقی جهان را ساخته اند. این خودرو به نام Grimsel طی 1.513 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند که 0.2 ثانیه کمتر از رکورد قبلی است.

مرسدس بنز چطور وارد ایران شد؟

+ تصاویر

اقتصادنیوز نوشت: برخلاف تصور اکثر مردم ایران که فکر می‌کنند ایران‌خودرو با تولید پیکان جان گرفته، این شرکت با تولید بنز پا به عرصه ظهور گذاشته است. در ایران‌خودرو قبل از آنکه خبری از تولید پیکان باشد در سال 1342 اتوبوس 302 مرسدس بنز را مونتاژ می‌کرد. در کنار ایران‌خودرو هم شرکت خاور، کامیون بنز را تولید می‌کرد.

طراحی شرکت ژاپنی برای مبلمان کم جا

+ تصاویر


مشرق نوشت: شرکت ژاپنی مبلمانی را طراحی کرده که فضای زیادی اشغال نمی‌کند و بعد از استفاده دوباره درون چمدان جای می‌گیرد.

کاروان تدارکاتی دفتر ایت الله سیستانی برای آوارگان فلوجه

مشرق نوشت: یک کاروان حامل تدارکات غذایی و دارویی از سوی دفتر حضرت آیت اللله العظمی سیستانی مرجعیت اعلای عراق با حضور نمایندگان ایشان در اردوگاه آوارگان فلوجه در شهرک العامریه الانبار میان نیازمندان توزیع شد.

ماه کامل بر فراز ابرها از منظر فضا

+ تصاویر

ایسنا نوشت: ساکنان زمین همیشه به آسمان نگاه می‌کنند تا بتوانند نمای خوبی از ماه کامل را مشاهده کنند، اما جف ویلیامز، فضانورد ناسا برای دستیابی به این چشم‌انداز، به زمین نگاه کرده است. ویلیامز این تصویر جالب از ماه کامل بر فراز پوشش ابرها در آسمان غرب چین را بر روی توئیتر خود منتشر کرده است. در این عکس زیبا،‌ شیارهای نور ناشی از غروب خورشید در بالای ابرها قابل مشاهده هستند.

لگد باقری به جادوگر برای اطمینان از مصدومیت

مشرق نوشت: علی کریمی که دیشب به تماشای جام ستارگان رفته بود، با استقبال بسیاری از هم تیمی های سابقش قرار گرفت. در این هنگام وقتی تیم 98 مساوی بود، کریم باقری سمت علی کریمی رفت و از او خواست که لباس عوض کرده و به میدان برود اما کریمی اعلام کرد مصدوم است. باقری هم خطاب به او گفت که مصدوم نیست. باقری یک ضربه هم با پایش به پای کریمی زد تا داد و فریاد کریمی بلند شود.

استرس پرندگان را هم پیر می‌کند!

+ تصاویر

ایسنا نوشت: محققان دانشگاه لوند در سوئد طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که زندگی برخی پرندگان در مناطق شهری شلوغ و استرس‌زا می‌تواند روند پیری آنها را تسریع بخشیده و سبب مرگ زود هنگام آنها شود. این پرندگان که از گونه “چرخ ریسک” بزرگ هستند اگر در سنین پایین در شهرهای شلوغ و قرار بگیرند روند رشد طبیعی آنها مختل شده و تاثیرات بالقوه غیر قابل برگشتی بر روی آنها صورت خواهد گرفت.  باور این موضوع سخت است اما این دو پرنده که در تصویر وجود دارند، دارای سن یکسان بوده و تنها تفاوت آنها این است که پرنده سمت راست در یک محیط شهری بزرگ شده است.

ناو هواپیمابر آمریکایی در اقیانوس آرام

+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: ناو هواپیمابر یو اس اس نیمتیز، متعلق به نیروی دریایی آمریکا و مجهز به دو راکتور هسته ای است. این ناو، هم اکنون در آبهای اقیانوس آرام  پهلو گرفته است.

خواننده مشهور پاکستانی ترور شد

+ تصاویر

فرادید نوشت: گروه «حکیم الله محسود» از شاخه‌های طالبان پاکستان مسئولیت ترور «امجد صابری» قوال و خواننده مشهور پاکستانی را بر عهده گرفت. امجد صبری، خواننده پاکستانی با ضرب گلوله از پای درآمد. صبری، در کراچی توسط دو مسلح ناشناس در ماشینش به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش رسانه های پاکستان، این خواننده 45 ساله که به شدت زخمی شده بود به بیمارستان انتقال داده شد، اما از شدت جراحات جان باخت.

سازه دیدنی “کندو” در لندن

+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: در تصویر بالا سازه “کندو” اثر “ولفگانگ بوترس” که در مجموعه باغ های “کیو” در لندن اجرا شده است را می بینید.

زوج‌های عاشق فوتبال در یورو 2016

فرادید نوشت: فوتبال به بخشی از روابط زوج‌ها تبدیل شده است. در سال‌های اخیر حضور زوج‌های طرفدار تیم‌ها در استادیوم‌ها جلب توجه کرده است.

خوشحال ترین زن در اینترنت

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک زن ساکن تگزاس در حالی که ماسکی روی صورت خود دارد؛ با خنده غیر قابل کنترل، فیلمی از خود در صفحه شخصی اش در فیسبوک منتشر کرد. او معتقد است که از کوچک ترین چیز در زندگی باید لذت برد و شاد بود. گفتنی است؛ این فیلم در کمتر از 24 ساعت بیش از 90 میلیون بازدید کننده داشته است و کاربران به این زن لقب خوشحال ترین زن در اینترنت را اختصاص داده اند.

عکس جالب از یک اعتراض در ژاپن

+ تصاویر


توریسم آنلاین نوشت: یک نظامی آمریکایی به اتهام دست داشتن در قتل یک زن ژاپنی در جزیره اوکیناوای ژاپن دستگیر شد. در تصویر بالا، خشم و اعتراض مردم ژاپن به قتل زن ژاپنی را مشاهده می کنید.

باز شدن این سایت 120 روز طول می کشد!

+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران نوشت: سایت “28Fields” ادعا می کند که سنگین ترین سایت جهان است. این سایت ادعا کرده است که اگر با یک اینترنت پر سرعت به اولین صفحه ی سایت بروید لود شدن اش چیزی در حدود 120 روز و 13 ساعت و 31 دقیقه و 6 ثانیه طول می کشد و اگر بخواهیم به ساعت حساب می کنیم بالا آمدن این سایت حدود 2893 ساعت می شود. گفتنی است؛ این سایت هم از نظر ارتفاع، بلند ترین سایت اینترنتی است که در حدود 18 کیلومتر ارتفاع دارد.

بزرگترین کویر نمک دنیا در بولیوی

+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: دریاچه تیتیساکا در مرز بین بولیوی و پرو قرار دارد. در قسمت شرقی و در استان پوتوسی، سالار دی اویونی، بزرگ‌ترین سطح نمکی دنیا، واقع شده‌است. بیشتر زمین های قسمت شرقی کشور بولیوی زمینهای پست و هموار است که با جنگل‌های بارانی آمازونی پوشانیده شده‌ است.

تصاویر شگفت انگیز از اینستاگرام نشنال جئوگرافی

 

باشگاه خبرنگاران نوشت: در جهان هستی اطراف ما زیبایی ها و جذابیت بسیاری مربوط به دنیای مختلف مخلوقات وجود دارد که انسان با تفکر به این زیبایی ها به قدرت پروردگار پی خواهد برد. خواه طبیعت و یا دنیای حیوانات زیاد فرقی با هم نمی کنند. نشنال جئوگرافی به سراغ سوژه های مختلفی از جمله دنیای حیوانات، طبیعت و مناظر طبیعی با عکس های جالب و دیدنی رفته و این بار گزیده ای از تصاویر شگفت انگیز از دیدنی های جالب جهان را به تصویر کشیده است.

جشنواره بالن های داغ

+ تصاویر

توریسم آنلاین نوشت: با وجود وقایع تروریستی اخیر در ترکیه اما این کشور همچنان به توریسم به عنوان درآمدزاترین صنعتش می نگرد. منطقه گردشگری “کاپادوکیه” بر روی صخره سنگ ها ساخته شده است. جشنواره بالن های داغ مشهورترین فستیوال در ترکیه است.

حرم امام علی(ع) در صد سال قبل

+ تصاویر

تسنیم، عکس قدیمی حرم امام علی(ع) که متعلق به صد سال قبل است را منتشر کرد.

مصر یک قرن پیش اینگونه بود

باشگاه خبرنگاران نوشت: شهر قاهره یکی از قدیمی ترین شهر های جهان است که همیشه دارای جمعیت بوده است. زندگی در قاهره حدود 2000 سال پیش تحت سلطه رومی ها آغاز شد ولی حدود 1000 سال است که نام قاهره را یدک می کشد. تصاویر زیر خاکی که در بالا مشاهده می کنید مربوط به سال های 1900 تا 1936 است که در این مدت جمعیت قاهره به شدت رشد کرد. رودخانه نیل جایی برای ماهی گیری و امرار معاش مردم محسوب می شد.

سیلی خوردن پیکه از کاسیاس پس از تلاش برای لایی زدن به او!

تسنیم نوشت: تلاش بی‌سرانجام جرارد پیکه برای عبور دادن توپ از بین پاهای ایکر کاسیاس در جریان تمرینات تیم ملی اسپانیا، صحنه جالبی را در تمرینات ماتادورها به وجود آورد. در یکی از تمریناتی که اسپانیایی‌ها برای آماده کردن خود جهت رویارویی با ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 انجام می‌دادند، مدافع بارسلونا سعی کرد به کاسیاس لایی بزند اما او نگذاشت این اتفاق رخ دهد و پاهایش را بست. ناکام ماندن پیکه برای لایی زدن به کاسیاس سایر هم‌تیمی‌هایش را به خنده واداشت و بعد از آن هم کاسیاس در جو شادی که به وجود آمده بود، سیلی ملایمی به صورت مدافع کاتالان‌ها زد.

نقشۀ بمباران هوایی بغداد توسط آمریکا

+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران نوشت: آمریکا در سال 2003 به بهانۀ در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی و تسلیحات کشتار جمعی به عراق حمله کرد و 9 سال این کشور را تحت اشغال خود داشت. در طول این مدت هزینه های هنگفتی در ابعاد تلفات انسانی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی یر این کشور به خصوص بر غیرنظان تحمیل شد که آثار آن همچنان خودنمایی می‌کند. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید مکانهایی را در بغداد نشان می‌دهد که جنگنده‌های آمریکایی بمباران کرده‌اند. همان‌طور که می‌بینید یک جای سالم در این نقشه نمی‌توان یافت.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

افتخاری: باشگاه‌های لیگ برتری باید از AFC گواهینامه حرفه‌ای بگیرند/ اگر تیمی شرایط تیمداری ندارد، امتیازش را واگذار کند

 

 

به گزارش گروه ورزشی منابع حقوق : و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سیدرضا افتخاری در مورد وضعیت باشگاه‌های فوتسال اظهار داشت: باتوجه به اینکه تمامی باشگاه‌های لیگ برتری باید با اخذ گواهینامه حرفه‌ای از AFC، در مسابقات حضور داشته باشند، کمیته فوتسال برنامه‌ریزی‌های خود را در این خصوص انجام داده و باید از این پس طبق این برنامه‌ها پیش برویم تا لیگ حرفه‌ای‌تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه برخی از تیم‌ها با توجه به شرایط مالی که دارند، نمی‌توانند در لیگ بمانند، به طبع باید امتیاز خود را واگذار کنند. ما از این پس با توجه به سختگیری‌هایی که انجام خواهیم داد، قصد داریم تا شرایط حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها را فراهم کنیم تا آنها بتوانند گواهینامه حرفه‌ای از AFC را کسب کنند و این اتفاق باید تا سال ۲۰۱۸ رخ دهد.

رئیس کمیته فوتسال ئر خصوص عدم واگذاری امتیاز تیم‌ها به مالکان جدید و جایگزینی یک تیم به جای تیم مربوطه در لیگ برتر گفت: اگر تیمی نمی‌تواند تیمداری کند، بدون شک باید امتیازش را واگذار کند.

افتخاری خاطرنشان کرد: اگر در زمان مشخص شده، مشتری برای خریداری سهام باشگاه مربوطه پیدا نشد، هیئت رئیسه سازمان لیگ تشکیل جلسه خواهد داد و در این‌باره تصمیم نهایی را می‌گیرد. تاکنون این اتفاق رخ نداده است اما با توجه به اینکه باشگاه‌ها باید حرفه‌ای شوند، سخت‌گیری‌هایی وجود خواهد داشت تا تیم‌ها به شرایط ایده‌آل و حرفه‌ای نزدیک‌تر شوند.

 


link

داعش ۲۳ خانه را در “ننگرهار افغانستان” به آتش کشید

 

 

داعش ۲۳ خانه را در به گزارش سرویس بین الملل منابع حقوق : به نقل از خبرگزاری رصد، دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار اعلام کرد: افراد وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش به خانه‌های مردم در شهر کوت در این ولایت یورش برده و ۲۳ خانه را به آتش کشیده‌اند.  گروه داعش در این شهر، هشت  نفر را نیز به قتل رسانده‌اند. 
 
بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار، افراد کشته شده شامل چهار کودک، سه زن و یک مرد می شوند اما بدرستی معلوم نیست که این افراد در نتیجه‌ آتش‌ زدن این خانه‌ها کشته شده اند و یا اینکه در حادثه دیگری به قتل رسیده‌اند. 
 
از سویی دیگر، دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار افزوده است که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش تعدادی از شهروندان ننگرهار را ربوده‌اند که در میان ربوده‌‌ شدگان، زنان و کودکان نیز وجود دارند. 
 
با اینکه تعداد ربوده‌ شدگان مشخص نیست اما تعدادی از این افراد ربوده شده، در پی تلاش‌های پلیس افغانستان، آزاد شده‌اند. 
 
دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهاردر ادامه اعلام کرده است: طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی، ۶۹ تن از اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش در شهر  کوت در این ولایت، کشته و زخمی شده‌اند.  در این عملیات، ۳۷ داعشی کشته و ۳۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. 
 
مسئولان ولایت ننگرهار اعلام کرده اند در این درگیری‌ها، دو تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و سه تن دیگر دیگر، زخمی شده‌اند. 
 
ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ناامن‌ترین ولایات این کشور محسوب می شود که افراد وابسته به طالبان و داعش در این ولایت، فعالیت گسترده‌ای دارند. 
 
پیشتر در گزارشی اعلام شده بود: گروه داعش در این ولایت، هشت مکتب را اداره می‌کند و به کودکان نحوه انجام عملیات انتحاری آموزش می دهد. 
/انتهای پیام/



link

شما اینجا هستید خانه » جدید » نظرات » ویژه » رمزگشایی جدید از نحوه انقراض دایناسورها

رمزگشایی جدید از نحوه انقراض دایناسورها

 

شهاب آسمانی موجب نابودی پستانداران و دایناسورها در دوره ماقبل از تاریخ شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس پژوهش‌های محققان دانشگاه «باث» انگلیس مشخص شد که انقراض دایناسورها بسیار فراتر از آن چیزی بوده که تا کنون تصور شده است. 
 
با انجام آزمایش محققین انگلیسی بر روی فسیل ها معلوم شد که حدود ۹۳ درصد از انواع گونه‌های مختلف پستانداران بیش از ۶۶ میلیون سال قبل منقرض شده‌اند این در حالی است که پیش از این رقم ۷۵ درصد برای آن مطرح می شد. 
 
نتایج تحقیقات محققین دانشگاه «باث» نشان می دهد که برخورد شهاب‌سنگی بسیار بزرگ با زمین موجب نابودی گونه های پستانداران و دایناسورها شده است که این یافته بسیار فراتر از آمارهای گذشته است.   
 
همچنین به دلیل برخورد این شهاب سنگ عظیم و تخریب نواحی گیاهی و عدم دسترسی به غذا برای حیوانات، پیش بینی می شود که بزرگ ترین گونه جانوری بعد از برخورد شهاب سنگ به اندازه یک گربه بوده است. 
 
یافته های دانشمندان نشان می‌دهد که گونه‌هایی همچون مارمولک‌ها، لاک‌پشت‌ها و تمساح‌ها در معرض آسیب بیشتری نسبت به سایر پستانداران از این برخورد شهاب سنگ قرار گرفتند. 
 
نتیجه این تحقیق در نشریه «زیست شناسی تکاملی» منتشر شده است.

 

شما اینجا هستید خانه » ورزش » بازوبند کاپیتانی استقلال به خسرو حیدری رسید!

بازوبند کاپیتانی استقلال به خسرو حیدری رسید!

 

ورزش > لیگ برتر – هافبک راست آبی ها فصل را با بازوبند کاپیتانی استقلال شروع می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی رحمتی به دلیل اتفاقات بازی استقلال و تراکتورسازی در فصل گذشته، با محرومیت روبرو شد. او دو هفته ابتدایی لیگ برتر را از دست می دهد. در نبود رحمتی خسرو حیدری به عنوان کاپیتان دوم آبی ها بازوبند را بر بازو خواهد بست. البته سال گذشته نام حیدری را به عنوان کاپیتان اول استقلال هم مطرح شد ولی در نهایت بازوبند به رحمتی رسید. خسرو یک فصل بیشتر از او در استقلال بازی کرده است.

شیوه های اصلاح رفتار کودکان مبتلا به ADHD

 

images

معلمان نیاز به آموزش و تجربه در زمینه اصلاح رفتار کودکان دارند و باید از کودکان مبتلا به ADHD انتظارات متناسب با وضع آنان داشته باشند. آنان باید نسبت به رفتار ین کودکان تا جایی که ممکن است از تشویق وبازخورد فوری استفاده کنند از رفتارهای اشتباه جزئی آنان چشم بپوشند و در قبال بزه های جدی آنان جریمه های موثر به کار ببرند. اگر قرار باشد که هر رفتار جزئی اصلاح شود نه تنها سبب نگرش منفی در کودکان می شود بلکه وقت زیادی هم می برد و معلمان را خسته می کند. در برخی شرایط مکن است استانداردهای رفتاری متفاوتی برای کودکان مختلف در یک کلاس مناسب باشد اما در چنین مواردی مفید است که از پشتیبانی دانش آموزانی که برای درک این تفاوت در صورت توضیح دادن به آن ها بلوغ فکری کافی دارند، استفاده کرد. مهم آن است که روشن شود این کار یک تدبیر کوتاه مدت برای غلبه افراد بر مشکلات فردی خود است. کودکان باید مورد تشویق قرار گیرند و با انجام فعالیت هایی که با سطح توانای آنان انطباق دارد عزت نفس آن ها زیاد شود. به عنوان مثال هدف معلمان باید شامل موارد زیر باشد:
تقویت مثبت تمام موفقیت ها از طریق پاداش های قابل لمس و مناسب
تجزیه تکالیف به گام های کوچک تر برای سهولت انجام آن ها
تمجید از رفتارهای مطلوب در عین چشم پوشی از رفتارهای نامناسب
تشویق همسالان به چشم پوشی از رفتارهای نامناسب و خودداری آنان از تفسیرهای منفی
فراهم آوردن فرصت هایی برای شاگردان جهت تقسیم موفقیت های خود با دیگران
توضیح دادن درباره توبیخ ها، در صورت ضرورت به صورتی واضح و با آرامش و دنبال کردن روان آن همراه با پاداش ها
استفاده از جرایم مختلف از قبیل بیرون کردن و محروم کردن فرد از امتیازات در صورت لزوم
نظارت بر رفتار کودکان بدون ایجاد مزاحمت برای آن ها
تشویق کودکان به استفاده از سیستم های خود- نظارتی و گزارش دادن درباره خود


لینک مطلب

 

مسئولان اظهارنظر شتابزده نکنند/ افزایش برخی تعرفه‌های تلفن ثابت مسیر قانونی را طی می‌کند



معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: افزایش برخی از نرخهاى خدمات تلفن ثابت در حال گذراندن مسیر قانونی برای تصویب و ابلاغ است.



link

 

با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!!

 

به گزارش رها نیوز بسیاری از خانم‌ها در دوران گذشته برای رنگ‌ کردن موهای خود و آراسته به‌ نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می‌شدند . شما هم اگر می‌خواهید مدتی به موهایتان استراحت بدهید بد نیست رنگ موهای طبیعی را تجربه کنید.اگر به سراغ مادر بزرگ خود بروید و از او در این باره بپرسید،

 

قطعا بیش از 10‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آن‌ها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود. پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی

 

همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند.این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. در این مقاله شما را با برخی از رنگ موهای طبیعی که از گیاهان دارویی تهیه می‌شوند،

 

با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!!

 

آشنا می‌کنیم. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

 

گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است 4 قاشق غذاخوری از آن را در 3 لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید.

 

با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.پیش از پیدایش رنگ‌های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ‌های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی که استعمال آن‌ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، توصیه می‌کنند.

 

این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.اگر تمایل دارید

 

با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!!

 

موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه این محلول کافی است 4 قاشق غذاخوری روناس را در 3 لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

 

این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می‌کردند.افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود،

 

می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند.برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10 دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید.

The post با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!! appeared first on رها نیوز.



لینک مطلب

 

این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!!

 

به گزارش رها نیوز برخی از خانم ها عادت دارند هر روز از لوازم آرایش استفاده کنند. شما هم اگر جزو این دسته از خانمها هستید پیشنهاد می کنیم از این اشتباهات آرایشی فرار کنید.

 

خطرناک ترین عادت های آرایشی

 

برای بعضی از خانم‌ها آرایش کردن یک عادت روزانه است و ممکن است هر روز محصولات آرایشی مانند لوسیون‌ها و پودرها را استفاده کنند اما گاهی اوقات عادت‌های آرایشی و زیبایی ممکن است نتیجه عکس بدهند و سلامتی فرد را به خطر بیندازند. در ادامه به چند مورد از این عادت‌های آرایشی و زیبایی اشاره می‌کنیم و چگونگی جلوگیری از دردسرهای آرایشی را بیان می‌داریم.

 

استفاده از وسایل آرایشی دیگران

 

اکثر کارشناس‌ها بر این اعتقاد هستند که استفاده از وسایل آرایشی دیگران یک عمل بهداشتی نیست. برای مثال، اگرچه استفاده از برس‌ها یا رژ لب دوستتان ممکن است از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد، اما از آنجایی‌که این وسایل آرایشی برای دوست شماست در نتیجه میکروب‌های او در این وسایل آرایشی وجود دارند و در صورت استفاده شما از این محصولات ممکن است میکروب‌های دوست شما به بدن شما انتقال یابند. علاوه بر این، تا حد امکان از وسایل آرایشی موجود در مغازه‌های آرایشی و بهداشتی که برای تست استفاده می‌شوند خودداری کنید.

 

مواد شیمیایی آرایشی

 

در سال‌های اخیر در مورد مواد شیمیایی موجود در وسایل آرایشی بحث‌های زیادی شکل ‌گرفته است. تمرکز عمده این بحث‌ها روی دو ماده شیمیایی به نام فتالات و پارابن بوده است. در بسیاری از تحقیق‌ها میان فتالات‌ها (که در اکثر لاک‌های ناخن و صابون‌ها یافت می‌شوند) و افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت و سطوح هورمونی کم پیوندی یافت شده است. پارابن‌ها (نوعی مواد شیمیایی نگهدارنده) ‌در دئودورانت‌ها، شامپوها، لوسیون‌ها و دیگر محصولات آرایشی یافت می‌شوند و در بعضی از تحقیق‌ها به پیوند میان پارابن‌ها و افزایش خطر سرطان پستان اشاره‌ شده است.

 

این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!!

 

تمیز نکردن آرایش صورت قبل از خواب

 

بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از آرایش به‌دلیل استفاده نامناسب و نادرست از محصولات آرایشی است. برای مثال، اگر قبل از خواب صورت آرایش‌کرده خود را به ‌خوبی نشویید با مشکلاتی مواجه خواهید شد. این عادت زیبایی نادرست باعث بروز جوش صورت در فرد می‌شود و حتی منفذهای پوست صورت را مسدود می‌کند و در این حالت پوست صورت نمی‌تواند در حین خواب خود را ترمیم کند.

 

استفاده از برس‌های آرایشی کثیف

 

استفاده از برس‌های آرایشی کثیف باعث عفونت‌های پوستی می‌شود. به‌طور کلی، تمیز نکردن برس‌های آرایشی یکی از اشتباهات آرایشی مرسوم است. اکثر افراد نمی‌دانند که چه زمانی باید برس‌های خود را تمیز کنند، چون ظاهر اکثر برس‌ها بعد از استفاده نیز تمیز باقی می‌ماند. با وجود این، به این افراد باید گفت که پس از هر بار استفاده باید برس‌های خود را تمیز کنند، چون ممکن است پس از هر بار استفاده باکتری‌ها از صورت شما به برس انتقال یابند. به‌طور کلی، توصیه می‌شود که برس‌های خود را به‌طور منظم (برای مثال، هر چند هفته یک‌بار) تمیز کنید. برای شستن برس‌ها می‌توانید از محلول تمیزکننده برس‌ها یا آب گرم صابونی استفاده کنید.

 

ریمل مژه و آرایش چشم

 

ریمل مژه یکی از مرسوم‌ترین وسایل آرایش است که باکتری‌ها به ‌سرعت در آن افزایش می‌یابند، بنابراین باید همواره به این مهم توجه داشته باشید که برای چه مدتی از یک ریمل استفاده کرده‌اید. از میان تمام محصولات آرایشی ریمل کمترین طول عمر مفید را دارد و باید 3 ماه پس از باز کردن آن را دور انداخت. اطراف چشم محلی است که بسیار مستعد آلرژی است، چون پوست اطراف چشم بسیار نازک است. حساسیت‌های آلرژیکی به ریمل و آرایش چشم می‌تواند منجر به درماتیت پلک شود. ناخن یکی از مهم‌ترین عامل‌های آلرژی‌های چشمی است، چون با تماس دست لاک‌زده به چشم‌ها، مواد تشکیل‌دهنده لاک به اطراف چشم منتقل شوند.

 

این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!!

 

عطرها و لوسیون‌ها

 

پارابن‌ها و رایحه عطرها و لوسیون‌ها از مهم‌ترین عامل‌های حساسیت‌های آلرژیکی به عطرها و لوسیون‌ها هستند. اگر یک لوسیون یا عطر جدید باعث بروز جوش در شما شد به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. متخصص آلرژی می‌تواند با نگاه کردن به این لوسیون‌ها یا عطرها تشخیص دهد که کدام‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باعث حساسیت آلرژیکی شما شده است. عطرها و لوسیون‌هایی را خریداری کنید که به هیچ‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن حساسیت نداشته باشید.

 

رنگ‌های مو

 

در رنگ‌های مو یک ماده شیمیایی به نام فنیلن‌دی‌آمین وجود دارد که می‌تواند باعث حساسیت‌های آلرژیکی شود. این حساسیت آلرژیکی خود را در پوست سر و اطراف چشم نشان می‌دهد. اگر به این ماده شیمیایی حساسیت دارید از خرید رنگ موهایی که حاوی این ماده شیمیایی هستند خودداری کنید. به‌طور کلی، اگر رنگ مویی باعث حساسیت شما شد می‌توانید به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید تا تشخیص دهد که کدام‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باعث حساسیت آلرژیکی شما شده است.

 

مانیکور ژله‌ای

 

مانیکور ژله‌ای در مقایسه با مانیکورهای قدیمی‌تر بادام‌تر و پایدارتر است، اما در گزارش اخیر انجمن متخصصان پوست آمریکا در مورد این نوع از مانیکور نگرانی‌هایی بیان ‌شده است. مانیکور ژله‌ای می‌تواند باعث نازکی ناخن و همچنین خشکی ناخن شود. در تحقیقات پیشین همچنین به خطرات احتمالی اشعه فرابنفش در آرایش ناخن‌ها اشاره‌ شده است. برای مثال، در یکی از مطالعه‌های موردی سال ۲۰۱۲ بیان‌ شده است که 2 زن به‌دلیل استفاده از اشعه فرابنفش برای زیبایی ناخن‌های خود باعث سرطان پوست غیر ملانومی در دست‌های خود شده‌اند. یکی از این زنان برای ۱۵ سال هر ماه دو بار ناخن‌های خود را در معرض اشعه فرابنفش قرار می‌داد و دیگری در سال آخر قبل از تشخیص سرطان خود، ۸ بار ناخن‌های خود را در معرض اشعه فرابنفش قرار داده بود.

The post این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!! appeared first on رها نیوز.



لینک مطلب

 

توجه به سبک زندگی ایرانی در آموزش زبان‌های خارجی

اخبار

 

رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ایجاد 7 زبان در کانون زبان برای آموزش به کودکان و نوجوانان همچنین اکران فیلم در کانون‌ها خبر داد.

علیرضا حاجیان‌زاده رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی  ،در خصوص ارائه برنامه‌های تابستانی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا بحث غنی‌سازی اوقات فراغت یادگیری زبان به بهترین شکل اجرا شود.

وی ادامه داد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص یادگیری زبان‌های مختلف و شکستن انحصار آموزش زبان انگلیسی نگاه ویژه‌ای به این مسئله داریم.

حاجیان‌زاده اظهار کرد: در حوزه محتوا و رویکرد سبک زندگی ایرانی برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا همزمان با یادگیری زبان سبک زندگی غربی برای کودکان و نوجوانان اشاعه پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در کانون زبان ایران 7 زبان مختلف تدریس می‌شود افزود: از جهتی تنوع آموزشگاه وضعیت  خوبی داریم و این امکان وجود دارد که محتوای آموزشی را ترویج کنیم که این مسئله به عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز کرد: از جمله برنامه‌هایی که در کانون برای آن طرح‌ریزی شده است آموزش زبان به ایرانیان خارج از کشور است که در این  خصوص اپلیکیشن‌هایی در دست ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: در خصوص این برنامه تاکنون کار تولید محتوا انجام شده اما کارهای فنی آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

حاجیان‌زاده از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری را توجه به فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: قصد داریم در این حوزه فضا‌هایی مفید ایجاد کنیم.

رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: اکران  فیلم از دیگر برنامه‌های جدیدی است که قرار است با همکاری آموزش و پرورش برای کودکان و نوجوانان به نمایش درآید و از  فیلم‌های آرشیو کانون نیز استفاده می‌شود.

دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده بنام دچارم کن به اشک عاشقونه

دانلود رایگان

 

دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده به نام دچارم کن به اشک عاشقونه

دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده به نام دچارم کن به اشک عاشقونه با بالاترین کیفیت

Download New Music Mohammad Alizadeh – Docharam Kon Be Ashke Asheghooneh

... …

 

متن آهنگ جدید محمد علیزاده به نام دچارم کن به اشک عاشقونه :

تو اینجایی درست نزدیک شونه م

تو هر کاری کنی تر میشه گونه م

شکستم بس که دلها رو شکستم

بریدم بس که با غیر تو بستم

تو دوسم داری و اهلی نمیشم

یه عمره عاشق لیلی نمیشم

دچارم کن به اشک عاشقونه

بگیر دستامو برگردون به خونه

مثل من پر از اشتباه مضطرب زیر نور ماه

هیچ کسو اینجوری نخواه

عاشقم توی نیمه راه

گم نکن منو تو گناه

دوره کن منو قد آه

دانلود با کیفیت 128 – 1.50 مگابایت

[دانلود – Download]

دانلود با کیفیت 320 – 3.40 مگابایت

[دانلود – Download] 

meryl_streep_copy.jpg

سلامت و پزشکی

قصد داریم به معرفی هنرپیشه ها و افراد سرشناسی بپردازیم که زندگی مشترک خود هیچگاه خیانت نکرده و وفادار بوده اند.

 

هنرپیشه های وفادار در زندگی مشترک

در حالی که در دنیای امروز به نظر می رسد که هیچ زوجی در هالیوود و در بخش های دیگر دنیا مدت کوتاهی بیشتر دوام نمی آورند و از هم جدا می شوند، ولی ستاره ها و چهره های مشهوری هم هستند که یا وجود فشار بالای زندگی همراه با شهرت، هنوز به هم وفادار هستند و در کنار هم مانده اند.

در مورد این زوج ها و زندگی شخصی شان یا رسوایی هایشان چیز زیادی در مجلات نمی خوانیم، زیرا آنها چنین بهانه هایی برای فروش چند شماره بیشتر به دست مجلات و نشریات زرد نمی دهند. در واقع این زوج های خوشبخت، نمونه ها و الگوهایی از وفاداری به عشق و زندگی مشترک برای دیگر ستاره ها و سلبریتی ها می توانند باشند.

مریل استریپ و دان گامر

مریل و دان حدوداً 38 سال است که ازدواج کرده اند و این زوج الگویی برای دیگر زوج های مشهور هستند. هر دوی آنها در حوزه هنر فعالیت می کنند، مریل بازیگر است و دان مجسمه ساز. ولی مهمتر این است که آنها رابطه موفقی دارند و توانسته اند چهار فرزند موفق نیز بزرگ کنند. مریل یکی از بزرگترین و بهترین هنرپیشه های تمام دوران ها است. وی 18 بار نامزد جایزه اسکار شده و سه بار اسکار برده است. او دو جایزه امی، هشت جایزه گلدن گلوب، دو جایزه بفتا و سه جایزه SAG بدست آورده است.

مریل استریپ و همسرش دان گامر

مریل استریپ و همسرش دان گامر

 

هرچند که او زندگی حرفه ای اش را از زندگی شخصی اش جدا نگه می دارد، ولی در مراسم اسکار 2012، مریل از همسرش تشکر و قدردانی کرد و گفت: «می خوام از دان تشکر کنم چون وقتی در آخر سخنرانی از شوهرت تشکر می کنی، تصویر اونو با موزیک پخش می کنن و می خوام بدونه که هر چیزی که تو زندگی مون براش ارزش قائلم رو اون بهم داده.»

مت دیمون و لوسیانا باروسو

با آنکه مت می گوید که به ازدواج اعتقادی ندارد، ولی از سال 2005 تاکنون با خوشی و خرمی همسر وفادار لوسیانا باقی مانده است. این زوج در سال 2003 با هم آشنا شدند، یعنی زمانی که دیمون مشغول فیلمبرداری فیلم Stuck on You بود و در آن زمان لوسیانا پیشخدمت رستوران بود. دیمون در مورد اولین برخوردش با لوسیانا می گوید: «من پشت پیشخوان قایم شده بودم چون طرفدارا اذیتم می کردن… رفتم اون پشت و یه دفعه لوسی گفت: “اینجا چه غلطی می کنی؟” چون من اونجا کار نمی کردم و رفتم بودم پشت پیشخوان.


مت دیمون و همسرش لوسیانا باروسو

مت دیمون و همسرش لوسیانا باروسو

 

قسم می خورم اون حسی که اون لحظه بهش پیدا کردم واقعی بود و همون اولین باری که دیدمش عاشقش شدم.» این زوج در سال 2005 با هم ازدواج کردند و حالا چهار دختر دارند. دیمون در مورد زندگی اش با لوسی اینطور می گوید: «ما یه قانون دو هفته ای داریم. من هیچوقت بیشتر از دو هفته از خونه دور نیستم. من فکر می کنم تا اونجایی که ممکنه باید در کنار فردی که دوسش داری باشی. همسر من شریک روح منه. دوست ندارم ازش دور بمونم.»

تام هنکس و ریتا ویلسون

تام و ریتا زمانی که روی فیلم Volunteers عاشق هم شدند. این زوج در سال 1988 ازدواج کردند و دو پسر دارند. اخیراً آنها نوه دار هم شده اند. هنکس و ویلسون 28 است که با هم هستند. ویلسون در این باره می گوید: «هرگز فراموش نمی کنم، ما تو تقاطع خیابون 57 و 5 نیویورک یا 58 و 5 دست در دست همدیگه ایستاده بودیم و منتظر چراغ راهنمایی بودیم تا سبز بشه. تام به من نگاه کرد و گفت: “می دونی، می خوام بدونی که هرگز لازم نیست خودتو تغییر بدی تا بتونی با من باشی.” موجی از نمی دونم حس عشق بود یا یه چیز دیگه، ولی تمام وجودمو فرا گرفت. و می خوام بگم تام اینجوری بود و همیشه همینجوری بوده.» هنکس نیز درباره همسرش می گوید: «من بیشتر از لیاقتم خوشبخت و سعادتمند بودم.

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون

 

از سال 1988 تا حالا من در آغوش گرم یک خونواده گُنده و چاق یونانی، خوشبخت و شاد بودم. اگر من حالا اینجا هستم، به خاطر همسرم ریتا ویلسونه. اون همیشه الهامبخش بهترین کارهای من بوده. من آرزو دارم که همه زندگی شون رو با دوستی به این خوبی، عاشقی با این شور و حرارت، شریکی به این نزدیکی و زنی به این زیبایی که من به عنوان شریک روحم، یعنی ریتا ویلسون داشتم، قسمت کنن.»

داستین هافمن و لیزا گاتسِگِن

این زوج 36 سال است که ازدواج کرده اند و اظهار داشته اند که مستقل بودن، کلید زناشویی موفق آنهاست. آنها چهار فرزند از یکدیگر دارند. داستین اولین بار در 27 سالگی و زمانی لیزا را ملاقات کرد که او 10 سال بیشتر نداشت. آنها در جمعی خانوادگی با هم آشنا شدند. سالها بعد بود که هافمن فهمید که گاتسگن آن روز بعد از ملاقات با او چه گفته بود.

داستین هافمن و همسرش لیزا گاتسگن

داستین هافمن و همسرش لیزا گاتسگن

 

وی می گوید: «داشتیم با مادربزرگ لیزا تو سنترال پارک قدم می زدیم که برگشت و به لیزا گفت: “یادت میاد اون روز بعد از اینکه داستین بلند شد و رفت تو به من چی گفتی؟ گفتی: مامان بزرگ، وقتی بزرگ شدم می خوام با اون عروسی کنم.”» هنوز هم خیلی ها از خود می پرسند که این دو چطور این همه سال در کنار هم مانده اند. هافمن می گوید: «اگه هر دوی شما سعی کنین روراست باشین، زناشویی تون بهتر و بهتر میشه. عشقتون عمیق تر میشه. چون می دونین این بازی – یعنی زندگی – محدوده. من به همسرم میگم: “من وقت زیادی برام نمونده و این وقت باقیمونده برای با تو بودن کافی نیست.”»

هیو جَکمن و دبورا-لی فِرنِس

علیرغم اختلاف سنی 13 ساله، این زوج 20 سال است که کنار هم مانده اند. هیو در سال 1995 با دبورا، بازیگر استرالیایی، سر صحنه سریال تلویزیونی استرالیایی Correlli آشنا شد و سه ماه و نیم بعد به او پیشنهاد ازدواج داد و حتی خودش حلقه ازدواج را برایش طراحی کرد. هیو می گوید: «من تا 26 سالگی با 120 دلار مزد هفتگی به عنوان دانشجو زندگی می کردم. بعد وقتی با دب آشنا شدم، ده برابر بهتر از زندگی مجردی‌م بود. اون خیلی خوشگل بود و فوق العاده شوخ بود. انرژی اون و روحیه‌ش غیرقابل کنترل بود. و اعتماد به نفسش مثال زدنی بود. من همون ثانیه که دیدمش ازش خوشم اومد.

هیو جکمن و همسرش دبورا-لی فِرنِس

هیو جکمن و همسرش دبورا-لی فِرنِس

 

یجورایی دب درست نقطه مقابل من بود. من خیلی بی‌حساب بودم و اون برام خیلی مهیج بود. من همیشه واقعاً مجذوبش بودم و به جایی رسید که وقتی قضیه جدی شد، این کشش من به اون دیگه داشت منو می ترسوند.» دبورا نیز اعتراف کرده است که رابطه آنها هر سال بهتر و بهتر می شود: «من معتقدم به اینکه ما تو این دنیا شریک زندگی و شریک روحی داریم و وقتی من با هیو آشنا شدم، انگار یه جرقه بود و البته که عشق در نگاه اول نبود، ولی همون ثانیه ای که دیدمش می دونستم چه اتفاقی قراره بیفته و این آگاهی رو اون لحظه بدست آوردم و اونم انگار حس کرد که منو داره و البته هیو خیلی بانمک و دوست داشتنی بود.
ولی کشش من فقط به خاطر این چیزا نبود، یه چیزی بود که وقتی نگاهش می کردم فکر می کردم این مرد به عنوان یه دوست تو زندگی من باقی می مونه و بعد این دوستی تبدیل به یه چیز دیگه شد.» این زوج بعد از آنکه دبورا دو سقط جنین را تجربه کرد، یک پسر و یک دختر را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

دیوید بکهام و ویکتوریا بکهام

ویکتوریا قبل از آنکه با این فوتبالیست سابق آشنا شود، عاشقش شده بود و دیوید زمانی عاشق ویکتوریا شد که اجرای او را در گروه موسیقی The Spice Girls در تلویزیون دید. شاید بتوان گفت که سرنوشت این دو این بود که سر راه هم قرار بگیرند! آنها در سال 1996 همدیگر را دیدند و تا چند سال مخفیانه با هم می گشتند. در سال 1998 بود که دیوید پیشنهاد ازدواج داد و بقیه داستان را همه می دانند.

دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا بکهام

دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا بکهام

 

در روز چهارم جولای 1999، دیوید و ویکتوریا در قلعه گوتیک لاترلزتاون در ایرلند با هم ازدواج کردند و دیوید راز رابطه عاشقانه شان را اعلام کرد: «باید با هم خوش بگذرونین. ما چهار تا بچه زیبا داریم که تمام وقتمون رو برای خوشبخت کردن اونا و اطمینان از سلامت شون و خوب بودنشون صرف می کنیم و بیشتر وقتمون رو برای اونا میذاریم. ولی به عنوان یه زوج هم باید برای همدیگه وقت بذاریم و این همیشه برامون اهمیت بالایی داشته».

اوپرا وینفری و استدمن گراهام

همه می دانند که اوپرا وینفری کیست. وی یکی از قدرتمندترین و موفق ترین زنان دنیاست. او از سال 1986 تابحال با استدمن گراهام بوده و با آنکه این دو هرگز پیوند رسمی نداشته اند،  ولی هنوز هم به هم وفادار هستند، هرچند قرار بود در سال 1992 این کار را بکنند که در نهایت منصرف شدند. هر زمان که از آنها در این مورد سوال می شود، هر دوی آنها می گویند که پیوند آنها معنوی است و هیچ چیزی در این دنیا نیست که عشق آنها را نسبت به هم خدشه دار کند و آنها را از یکدیگر بگیرد.

اوپرا وینفری و همسرش استدمن گراهام

اوپرا وینفری و همسرش استدمن گراهام

 

ولی اگر هم قرار باشد روزی آنها این قضیه را رسمی کنند، به احتمال بسیار زیاد استدمن باید قرارداد پیش از ازدواج را امضا کند، زیرا در مورد این زوج، باید بگوییم که اوپرا نان آور اصلی است، و دیگر همه می دانند که ثروت او شاید یکی از دلایلش برای رسمی نکردن این پیوند باشد. هر چه باشد، نصف این ثروت فراوان بعد از رسمی شدن این پیوند به استدمن می رسد!

897544_399_copy.jpg

سلامت و پزشکی

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مسلمانان سراسر کشور در مساجد و حسینیه ها برگزار شد.

 

 مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 

در نخستین شب قدر و شب ضربت خوردن امیر مومنان علی (ع)، عاشقان اهل بیت(ع) از اقشار و سنین مختلف با حضور در مساجد و حسینیه ها در سراسر کشور به راز و نیاز به درگاه الهی پرداختند. در این مراسم معنوی سخنرانان با استناد به آیات و روایات به ذکر فضایل شب های قدر و تشریح منزلت والای مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداختند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-1

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-2

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-3

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-4

897539_453.jpg

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-5

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-6

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-7

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-8

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-9

کشف سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری




کشف سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری



لینک

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +تصاویر

 

پروژه پالایشگاه لرستان با قدمت بیش از ۷ سال دو دولت را تجربه کرده اما همچنان به‌جای نفت، «وعده» پالایش می‌کند و این روزها زمین آن تبدیل به چراگاه برای چرای دام‌های منطقه شده است.

به گزارش مشرق، وجود
پالایشگاه نفت برای تهیه موادی همچون گاز مایع، نفت سفید، بنزین، گازوئیل،
نفت کوره، آسفالت و قیر به‌عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و استقلال
هر کشور مطرح است
.

 

ایران به‌عنوان یکی از
مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت ظرفیت و استعداد احداث پالایشگاه‌های نفت
برای بهره‌گیری از ارزش‌افزوده این صنعت و تأمین نیازهای داخلی کشور را در
سطح بالایی دارد
.

موضوع رفع نیازهای داخلی
توسط تولیدکنندگان داخلی و استقلال کشور از واردات کالا و مواد نیز بر
اهمیت احداث پالایشگاه در کشور افزوده است تا بر اساس فرهنگ اقتصاد مقاومتی
مسئولان به دنبال تأمین نیازهای کشور با بهره‌گیری از توان داخلی باشند
.

پالایشگاه پلدختر در استان
لرستان به‌عنوان استانی استراتژیک در حوزه انتقال خطوط نفت می‌تواند یکی از
مراکز اصلی تولید و تأمین فرآورده‌های نفتی در کشور باشد اما پس از گذشت ۷
سال از کلنگ احداث آن همچنان راه‌اندازی پالایشگاه پل‌دختر در هاله‌ای از
ابهام به سر می‌برد
.

سال ۸۷: تصویب احداث پالایشگاه نفت پلدختر

در مهرماه سال ۸۷ بود که
علی کاییدی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خبر از موافقت وزیر
نفت با احداث پالایشگاه نفت در پلدختر داد و پس‌ازآن این موضوع به‌عنوان
یکی از مصوبات جلسه استانی سفر هیئت دولت در سال ۸۷ مطرح و تصویب شد
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

موضوع احداث پالایشگاه نفت
پلدختر پس‌ازآن مسکوت ماند تا سید حسین صابری استاندار وقت لرستان در جلسه
شورای اداری پلدختر خبر از فعالیت و آمادگی بخش خصوصی برای ساخت پالایشگاه
را داد
.

سال ۸۸: اخذ موافقت‌نامه تخصیص خوراک به پالایشگاه لرستان

در بهمن‌ماه سال ۸۸
استاندار وقت لرستان خبر از اخذ موافقت‌نامه تخصیص خوراک به پالایشگاه نفت
پلدختر را داد تا موضوع ساخت این پالایشگاه رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد
.

سید حسین صابری در این رابطه به مهر گفت: موافقت اصولی تخصیص خوراک نفت خام به پالایشگاه پلدختر در تاریخ دوازدهم بهمن‌ماه سال جاری از سوی وزارت نفت صادر شد.

وی با اشاره به شماره نامه
موافقت صادرشده و دیگر جزئیات آن، عنوان کرد: در این موافقت‌نامه آمده است
که به استناد ماده ۲۰ برنامه چهارم توسعه با طرح ارائه‌شده از سوی شرکت
تولید فرآورده‌های نفتی پل مبنی بر احداث واحد پالایشگاه نفت خام به ظرفیت
۳۰ هزار بشکه نفت در روز موافقت شد.

استاندار وقت لرستان با
اشاره به پیگیری‌های ۱۵ ماهه برای ایجاد پالایشگاه نفت پلدختر، بیان داشت:
پیش‌ازاین کارهای مطالعاتی احداث این واحد و همچنین انتخاب زمین و
موافقت‌های سازمان محیط‌زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی نیز در این زمینه
اخذشده است
.

بهمن ماه ۸۸: کلنگ زنی پالایشگاه لرستان

کلنگ پالایشگاه نفت لرستان
در ۲۱ بهمن‌ماه ۸۸ با حضور هزاران نفر از روستائیان منطقه در محل روستای
«جلگه خلج» شهرستان پل‌دختر به زمین زده شد و این در حالی بود که خبری از
هیچ‌کدام از مسئولان وزارتی برای کلنگ زنی این پروژه ملی نبود
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

ماجرای شیرین کلنگ زنی
پالایشگاه نفت لرستان در پلدختر ازآن‌پس به موضوعی تلخ برای مردم تبدیل شد
تا پس از گذشت سال‌ها از کلنگ زنی این پروژه هرروز مشکلات جدیدی بر سر راه
ساخت پالایشگاه پلدختر قرار بگیرد
.

موضوع مخاطرات زیست‌محیطی
احداث پالایشگاه نفت پلدختر به‌عنوان سنگ بزرگی بر سر راه عملیاتی شدن این
پروژه مطرح شد تا قرارگیری این پالایشگاه روی شریان حیاتی پلدختر یعنی در
مرز رودخانه کشکان مانع از ساخت این پالایشگاه شود
.

این در حالی بود که پیش از
کلنگ زنی این پروژه موضوع کارشناسی بودن احداث آن در منطقه موردنظر و
مخاطرات زیست‌محیطی احتمالی بررسی نشده بود
.

سال ۹۱: طرح ارزیابی زیست‌محیطی پالایشگاه پلدختر تائید نشد

مدیرکل وقت محیط‌زیست استان
لرستان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ با تأکید بر اینکه طرح ارزیابی پالایشگاه
پلدختر تائید نشده است، تصریح کرد: ما پالایشگاه را ملزم به ارائه طرح
ارزیابی زیست‌محیطی کردیم ولی این طرح خیلی دیر به ما ارائه‌شده است و
مطابق ارزیابی‌ها این طرح یکسری ایرادات نیز دارد
.

محمدحسین بازگیر به ایرادات
سازمان محیط‌زیست به این طرح اشاره کرد و بیان داشت: کمیته ارزیابی اثرات
زیست‌محیطی سازمان علت مخالفت خود با اجرای این پروژه را نزدیکی به رودخانه
کشکان عنوان کرده است
.

وی با تأکید بر اینکه مجری
طرح هنوز راهکاری برای جلوگیری از احتمال مشکلات آینده برای رودخانه کشکان
به‌عنوان شریان حیاتی پلدختر ارائه نداده است، تصریح کرد: تا زمانی که این
موضوع حل نشود اجازه اجرای پروژه داده نخواهد شد
.

مدیرکل محیط‌زیست وقت استان
لرستان به قوانین موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: مطابق دو مصوبه
هیئت‌وزیران و همچنین طبق ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه احداث
پالایشگاه در هر مقیاسی نیازمند طرح ارزیابی زیست‌محیطی است
.

بازگیر با تأکید بر اینکه
قبل از کلنگ زنی پروژه طرح ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه ارائه نشده بود،
افزود: متأسفانه محل در نظر گرفته‌شده برای اجرای این پروژه به رودخانه و
روستاهای اطراف بسیار نزدیک است و این امر در آینده منجر به مخاطرات جدی
خواهد شد
.

ساخت پالایشگاه نفت به دولت دیگر انتقال یافت

فریدون رشیدی فرماندار وقت
پلدختر نیز در اسفندماه سال ۹۱ در جلسه شورای اداری این شهرستان بار دیگر
از عدم اخذ موافقت زیست‌محیطی احداث پالایشگاه نفت پلدختر خبر داد
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

وی به وضعیت پالایشگاه این
شهرستان اشاره کرد و گفت: ساعت‌ها وقت صرف مطالعات پالایشگاه پلدختر شده
ولی موردنقد محیط‌زیست قرارگرفته و قرار شد به‌اتفاق مدیرکل محیط‌زیست به
تهران رفته و موافقت زیست‌محیطی پالایشگاه پلدختر را از تهران اخذ کنیم ولی
هنوز موافقت این پروژه اخذ نشده است
.

پروژه احداث پالایشگاه نفت
پلدختر از دولت دهم به دولت یازدهم منتقل شد تا این پروژه مدیران جدید با
رویکردهای مدیریتی جدید را به خود ببیند و امید برای راه‌اندازی آن دوباره
شکل بگیرد
.

حجت‌الاسلام لروند
امام‌جمعه وقت پل‌دختر در خردادماه سال ۹۳ و در آستانه سفر هیئت دولت به
لرستان احداث پالایشگاه نفت پلدختر را به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم
این شهرستان عنوان کرد
.

وی اظهار داشت: قرار شد ظرف
مدت‌زمان ۳۶ ماه فاز اول این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد، اما باگذشت ۶
سال نه‌تنها پیشرفت فیزیکی نداشته بلکه در ایستگاه کلنگ زنی متوقف‌شده و
روی زمین‌مانده است
.

حجت‌الاسلام لروند افزود:
با توجه به اینکه ۸۳.۵ درصد نفت لرستان در شهرستان پلدختر تولید می‌شود
انتظار مردم از رئیس‌جمهور احداث پالایشگاه در این شهرستان است
.

سرمایه‌گذار جدید وارد ماجرای پالایشگاه نفت لرستان می‌شود

مطالبه احداث پالایشگاه
پلدختر همچنان پابرجا بود تا هوشنگ بازوند استاندار لرستان در شهریورماه ۹۳
خبر از بررسی واگذاری پروژه پالایشگاه نفت لرستان به سرمایه‌گذار جدید را
مطرح کند
.

وی در این رابطه گفت:
پالایشگاه پلدختر ازجمله پروژه‌های بلاتکلیف استان لرستان است که به‌رغم
گذشت چند سال از کلنگ زنی هنوز اجرایی نشده است
.

بازوند بابیان اینکه در حال
مذاکره برای واگذاری این پالایشگاه به سرمایه‌گذار جدید هستیم عنوان کرد:
با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واحد انرژی و گاز نیز دارد
با این قرارگاه در حال مذاکره هستیم
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

استاندار لرستان تصریح کرد:
در صورت رسیدن به توافق نهایی پالایشگاه‌های نفت پلدختر و الیگودرز برای
احداث به این قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) واگذار خواهد شد
.

بازوند بابیان اینکه کارهای اولیه در این زمینه انجام‌شده است، احتمال رسیدن به توافق برای واگذاری این پالایشگاه‌ها را قوی دانست.

این در حالیست که موضوع کشف
۳۲ تاقدیس نفت در پلدختر و کوهدشت با ظرفیت ۱۵۰ میلیون بشکه بر اهمیت
احداث پالایشگاه نفت در لرستان افزود و مطالبات مردم برای احداث پالایشگاه
قوی‌تر شد
.

احداث پالایشگاه با ۳۰ هزار بشکه نفت توجیه اقتصادی ندارد

رایزنی‌های استاندار لرستان
برای واگذاری پروژه پالایشگاه پلدختر به قرارگاه خاتم بی‌نتیجه ماند تا
موضوع عدم توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار دلیل راکد ماندن یک پروژه ویژه
در استان عنوان شود
.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جدیدترین اظهارات خود در گفتگو با خبرنگار مهر
با اشاره به اینکه پالایشگاه نفت پلدختر مجوز خوراک ۳۰ هزار بشکه نفت خام
را دارد، اظهار داشت: با این میزان خوراک تاکنون سرمایه‌گذاری برای گرفتن
این پروژه اقدام نکرده است
.

 وی علت این امر را عدم
توجیه اقتصاد ۳۰ هزار بشکه خوراک برای یک پالایشگاه دانست و افزود: در ساخت
پالایشگاه‌ها خوراک کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه توجیه اقتصادی ندارد و به همین
دلیل سرمایه‌گذار تمایلی برای گرفتن یک پالایشگاه با ۳۰ هزار بشکه خوراک را
ندارد
.

استاندار لرستان بابیان
اینکه ساخت پالایشگاه پلدخترنیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است،
تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار نمی‌تواند این میزان سرمایه‌گذاری برای
پالایشگاهی با ۳۰ هزار بشکه نفت کند
.

تخصیص ۱۰۰ هزار بشکه نفت راه اجرایی شدن پالایشگاه پلدختر

بازوند با اشاره به اینکه
در سفری که آقای زنگنه و معاون اول رئیس‌جمهور به لرستان داشتند تخصیص
خوراک بیشتر برای پالایشگاه نفت پل‌دختر یکی از خواسته‌های مطرح‌شده بود،
گفت: امیدواریم بتوانیم به میزان خوراکی که سرمایه‌گذار می‌خواهد برسیم
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

وی بابیان اینکه بیش از ۲
سال است هرچه داد می‌زنیم به سرمایه‌گذار رحم کنید تا برای سرمایه‌گذاری
بیاید نتیجه‌ای ندارد، تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه‌گذار نیاید احداث
پالایشگاه نفت پلدختر محقق نمی‌شود
.

استاندار لرستان با تأکید
بر اینکه با توجه به اصل ۴۴ قانون نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری دولتی در این
پالایشگاه داشته باشیم و حتماً باید بخش خصوصی وارد شود، افزود: اگر شرایطی
فراهم شود که مجوز خوراک بیشتری گرفته شود احداث پالایشگاه نفت پلدختر به
نتیجه می‌رسد
.

بنابراین گزارش ایران کشوری
نفت‌خیز بوده و با توجه به وضعیت بازارهای جهانی نفت و موضوع اقتصاد
مقاومتی باید تخصیص نفت برای ساخت پالایشگاه‌های نفت را در دستور کار خود
قرار دهد
.

هزار کیلومتر خط لوله
انتقال نفت با ظرفیت روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در لرستان وجود دارد و
این در حالی است که لرستان جز نگهداری از این خطوط سهم دیگری از آن‌ها
نداشته و امروز به دلیل کمبود خوراک نفت با رکود پروژه مهمی به نام
پالایشگاه نفت پلدختر مواجه شده است
.

قرارگرفتن لرستان در مسیر
خطوط لوله جنوب به شمال آن را به‌عنوان گذرگاه اصلی نفت کشور مطرح کرده است
اما سهم این استان از این موقعیت استراتژیک جز آلودگی‌های خاک و آب و به
خطر افتادن زندگی مردم چیز دیگری نبوده است و امروز برای جبران این
خسارت‌ها تخصیص ۱۰۰ هزار بشکه خوراک نفت پالایشگاه پلدختر خواسته بزرگی به
نظر نمی‌رسد
.

به‌هرروی احداث پالایشگاه
نفت در لرستان موضوعی ملی بوده که نفع آن به همه می‌رسد و کمک بزرگی برای
محقق شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود
.

آموزش خود- کنترلی کودکان مبتلا به ADHD

 

 

 

کودکان مبتلا به ADHD باید در زمینه پرهیز از موقعیت های تنش زا و چگونگی مقابله با مشکلات خود در مواردی که جریان امور خطاست راهنمایی و هدایت شوند. مفید است که در موارد لازم وقت دیدار فردی به دانش آموز با عضوی از کارکنان مدرسه داده شود و هم چنین در کلاس درس کودکان را به استفاده از شیوه های تفکر مثبت تشویق کرد و به آنان برای منتظر ماندن به مدت های طولانی پاداش داد. به این کودکان می توان تشخیص چند راه حل ممکن برای حل یک مشکل را آموخت و آن ها را تشویق به شرکت در فرایند یادگیری مشارکتی کرد.

برقراری ارتباط با والدین و اقدام به حمایت های لازم از آنان می تواند بسیار کمک کننده باشد. برگزاری جلسات منظم که در آن والدین گزارش پیشرفت فرزند خود را ارائه کنند می تواند مفید باشد. از طریق برقراری ارتباط موثر با والدین می توان راهبردهای مدیریت رفتاری کسانی را در خانه و مدرسه برقرار کرد به عنوان مثال مذاکره با والدین می تواند بر اصلاح رفتار، تقویت مثبت، پاداش ها و جریمه ها، انسجام راهبردها، میزان انتظار از کودکان و اختصاص وقت معینی برای این کودکان در هر روز متمرکز شوند. اگر ممکن باشد گزارش هفتگی کمیت و کیفیت کاری که انجام شده است در اختیار والدین گذاشته شود و والدین تشویق شوند که در برنامه ریزی آموزشی کودکان خود تا جایی که امکان دارد مشارکت فعال داشته باشند.

تشخیص افتراقی بی اشتهایی عصبی

پزشکی و سلامت

 

 

تمایز میان بیماری آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی) و بیماری های فیزیکی، افسردگی، اختلال وسواس فکری- عملی و اسکیزوفرنی بسیار اهمیت دارد. اما تمایل به از دست دادن وزن و داشتن تصور تحریف شده از بدن معمولا قابل تشخیص هستند. بسیرای از افراد دچار بی اشتهایی به دنبال از دست دادن مقدار زیادی وزن علائم افسردگی را به صورت پیامد گرسنگی نشان می دهند و افسردگی آن ها پس از به دست آوردن وزن باید مورد ارزیابی مجدد قرار داد. اختلال وسواس فکری- عملی هم به عنوان عاملی اضافی لازم باشد.




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: