خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان

سخن دو سردار از «انتقام» خون شهید حججی/ «ضرب شستی» دیگر در راه است؟

  • سخن دو سردار از «انتقام» خون شهید حججی/ «ضرب شستی» دیگر در راه است؟

    در کنار واکنش‌های احساسی هموطنان نسبت به شهادت جانسوز شهید حججی، در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته شاهد بودیم که دو فرمانده ارشد نظامی کشورمان در پیام‌هایی که صادر کردند، از «انتقام» خون پاک شهید حججی سخن گفتند.

    به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، صبح روز چهارشنبه ۱۸ مرداد، خبر شهادت محسن حججی یکی از نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف که به مدت ۲ روز اسیر تروریست‌های تکفیری بود، بر روی تلکس‌های خبری منتشر شد؛ شهادتی که با موج عظیم واکنش‌ها و ابراز احساسات گسترده اقشار مختلف مردم کشورمان مواجه شد.

    تروریست‌های تکفیری پس از دو روز به اسارت گرفتن شهید محسن حججی، سَر او را از پیکرش جدا کردند. در کنار واکنش‌های احساسی هموطنان نسبت به شهادت جانسوز شهید حججی، در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته شاهد بودیم که دو فرمانده ارشد نظامی کشورمان در پیام‌هایی که صادر کردند، از «انتقام» خون پاک شهید حججی سخن گفتند.

    ۲ سردار
    سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه یک روز بعد از اعلام خبر شهادت شهید حججی پیام تسلیت صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت. به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.»

    سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در بخشی از پیام تسلیتی که به مناسبت شهادت شهید حججی صادر کرد، نوشت: «محسن جان، به تو اطمینان می‌دهم همرزمانت در لشکر ۸ نجف و نیروی زمینی سپاه همانطور که در تمام صحنه‌ها برای ایجاد امنیت مردم عزیزمان و برای دفاع از حریم حرم آل عبا سر از تن نشناخته و شبانه روز در این راه فداکاری و دفاع می‌کنند، برای انتقام از خون سرخ تو نیز چشم نبسته و آن‌ها را به سزای اعمال ننگین خود خواهند رساند.»

    ۲ ماه پیش
    ۱۲ ساعت پس از حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) در روز ۱۷ خرداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، از گرفتن انتقام سریع از تروریست‌ها تاکید کرد؛ در این بیانیه آمده بود: «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذاریم و برای حفاظت از جان مردم لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.»

    ۲۴ ساعت پس از این بیانیه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: «مطمئنا انتقام‌گیری از خون شهدا در دستور کار جدی سپاه قرار دارد و این که در چه نقطه‌ای و با چه کیفیتی این اتفاق بیافتد، امری مکتوم خواهد بود.»

    انتقام ۱۱ روزه
    فرماندهان سپاه همانطور که وعده داده بودند، انتقام از تروریست‌ها را تن‌ها منحصر به انهدام مقر‌ها و خانه‌های تیمی آن‌ها در نقاط مرزی کشور نکردند و به فاصله ۱۱ روز از حادثه تهران، در اقدامی غرورآفرین مقر فرماندهی و تجمع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه را با ۶ موشک میان‌بُرد هدف قرار دادند؛ نیروی هوافضای سپاه با استقرار در مناطق مرزی کردستان و کرمانشاه، ۶ موشک میان‌بُرد و زمین‌به‌زمین «ذوالفقار» و «قیام» را به سمت پایگاه فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور واقع در شرق سوریه شلیک کرد.

    ۱۷۰ در برابر ۱۸
    عملیات ۲۸ خرداد نیروی هوافضای سپاه که «لیله القدر» نام گرفت، بیش از ۱۷۰ تروریست را به هلاکت رساند و تلفات سنگینی را بر ادوات و تجهیزات تکفیری‌ها وارد کرد؛ این در حالی بود که تروریست‌های تکفیری در عملیات بزدلانه خود در تهران ۱۸ هموطن بی‌گناه ما را به شهادت رسانده بودند؛ بسیاری از رسانه‌های معتبر جهانی پس از انتقام سپاه از تکفیری‌ها، با مقایسه دو عدد ۱۷۰ و ۱۸، از قدرت دفاعی و پاسخگویی نظامی جمهوری اسلامی ایران تمجید کردند.

    کلام پایانی
    حال باید منتظر ماند و دید که ضرب شست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قالب جبهه مقاومت، این بار به چه شکل و شیوه‌ای از خجالت تروریست‌های تکفیری در‌می‌آید.

یک شنبه 22 مرداد 1396برچسب:, :: 13:53 :: نويسنده : علی محسن زاده

حدادی و جمشیدی در جمع برترین‌های جام

  • حدادی و جمشیدی در جمع برترین‌های جام

    دو ملی پوش بسکتبال کشورمان تا پایان روز پنجم مسابقات کاپ آسیا در میان برترین بازیکنان قرار دارند.

    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،مسابقات بسکتبال کاپ آسیا پنجمین روز خود را در حالی پشت سر گذاشت که براساس آمار منتشر شده از سوی سایت بازی‌ها دو بازیکن کشورمان با عملکرد خوب خود در جمع برترین‌ها قرار دارند.

    محمد جمشیدی در بخش تاثیرگذاری با میانگین تاثیر گذاری ۲۴ به همراه گالووی از عراق صدرنشین هستند. در بخش پاس منجر به گل نیز حامد حدادی با میانگین ۸. ۵ پاس بهترین بازیکن رقابت‌ها در این بخش است.

    تیم ملی بسکتبال کشورمان در دو بازی گذشته خود سوریه و هند را شکست داده و امشب در آخرین بازی دور مقدماتی به مصاف اردن می‌رود.

آقایان اجازه دهند رئیس جمهور وزیر علوم را انتخاب کند!

  • آقایان اجازه دهند رئیس جمهور وزیر علوم را انتخاب کند!

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای گفت: اصلاح طلبان به دنبال تحمیل نظر خودشان در مورد گزینه وزارت علوم هستند و خوشبختانه تا کنون آقای روحانی زیربار نرفته‌اند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مورد تعلل دولت در معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که رئیس جمهور می‌خواهند برای وزارت علوم سرپرست تعیین کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر هزاران نیروی توانمند در حد وزیر علوم در دانشگاه‌ها وجود دارد. در آستانه سال تحصیلی جدید این بلاتکلیفی دانشگاه‌ها قطعا به روند توسعه علمی کشور آسیب می‌زند.

    این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای روحانی چهار سال رئیس جمهور بوده‌اند و افراد را به خوبی می‌شناسند، امیدواریم که هرچه سریعتر چاره اندیشی کنند و وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کنند.

    سلیمی با اشاره به فشارهای جریان اصلاحات به رئیس جمهور در تعیین وزرا گفت: اصلاح طلبان به دنبال تحمیل نظر خودشان در مورد گزینه وزارت علوم هستند و خوشبختانه تا اکنون آقای روحانی زیربار نرفته‌اند.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت علوم باشگاه سیاسی نیست اظهار داشت: آقایان اجازه دهند رئیس جمهور خودشان وزیر علوم را انتخاب کنند. از رئیس جمهور هم می‌خواهیم یک گزینه علمی را معرفی کنند.

عملکرد انقلابی حجت‌الاسلام محمدیان خشم چه کسانی را برافروخته است؟/ بررسی استعفای رئیس نهاد رهبری در کمیسیون آموزش مجلس

  • عملکرد انقلابی حجت‌الاسلام محمدیان خشم چه کسانی را برافروخته است؟/ بررسی استعفای رئیس نهاد رهبری در کمیسیون آموزش مجلس

    پس از گذشت چند روز از خبر استعفای حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی این استعفا را در دستور کار خود قرار داد.

    به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ برای نخستین بار رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در تهران خبر استعفای حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را به دلیل عدم اختصاص بودجه این نهاد توسط دولت اعلام کرد.

    اگر چه علت استعفای محمدیان توسط رحیم‌پور ازغدی عدم اختصاص بودجه اعلام شد، اما در همین راستا یک منبع آگاه به خبرگزاری دانشجو گفت: علت استعفای رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فقط عدم پرداخت بودجه ازسوی دولت نبوده و دلایل دیگری نیز داشته است. اما تاکنون با استعفای ایشان موافقت نشده است و کما فی‌السابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

    به دنبال خبر این استعفا برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه قانون در گزارشی با تیتر "استعفاء به خاطر یک مشت ریال" مدعی شد که در این مقطع مطرح کردن موارد اینچنینی چه ضرورتی دارد؟ صحبت‌های اینچنینی توسط برخی افراد، آن هم در آستانه شروع به کار دولت دوازدهم نشان از چه دارد؟ آیا خط و نشانی برای وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری در قبال بودجه سال آینده است؟ با این اوصاف به نظر می‌آید که افزایش بیشتر از این بودجه نهاد در سال آینده، چندان دور از ذهن نباشد و در آذر سال جاری همزمان با تنظیم بودجه کشور باید منتظر افزایش بیشتر بودجه نهاد بود.

    اما اگر بخواهیم بر ادعای روزنامه قانون صحه بگذاریم و استعفای حجت الاسلام محمدیان را تلاشی در راستای افزایش بودجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بدانیم سوال این است که آیا مگر قرار است نهاد، بودجه‌های تخصیص یافته به این مجموعه را در مسیری غیر از ایجاد دانشگاه مؤمن و متعبد و تعمیق آگاهی‌های دینی و اعتقادی دانشجویان و دانشگاهیان هزینه کند؟

    واقعیت این است که عملکرد رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پس از گذشت ۱۲ سال از زمان انتصاب ایشان توسط رهبر معظم انقلاب خشم بسیاری از کسانی که در اجرای پروژه سیاست زدگی فضای علمی دانشگاه ناکام مانده‌اند را موجب شده است. بر کسی پوشیده نیست که نقش حجت الاسلام محمدیان در انحلال تشکل‌های غیرقانونی که به پیاده نظام سیاسیون و احزاب اصلاح طلب تبدیل شده بودند و پاکسازی دانشگاه از وجود اساتید منحرف و غرب‌زده نقشی بی بدیل بوده است؛ البته نباید از تلاش‌های او برای بازگردان دانشگاه آزاد به ریل انقلاب پس از انتصاب ولایتی به عنوان رئیس جدید هیات موسس این دانشگاه و برخورد انقلابی با وزارت علوم در جریان صدور مجوز غیرقانونی برای اتحادیه "تادا" نیز غافل شد.

    در هر حال اگر بخواهیم درک درستی از عملکرد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها داشته باشیم بدون شک این فعالان دانشجویی عضو اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند که می‌توانند به صورت واقع بینانه در این خصوص به اظهار نظر بپردازند؛ واقعیت این است که فعالان دانشجویی از شنیدن خبر استعفای حجت الاسلام محمدیان شوکه شده اند و در حال حاضر نیز یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های آن‌ها این است که سرانجام این استعفاء به کجا می‌کشد.

    در این رابطه بختیاری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت معتقد است که پس از دوران اصلاحات به دلیل اینکه دانشگاه‌ها از لحاظ فرهنگی تخریب شده بودند رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام محمدیان را به عنوان یک مدیر مدبر و یک شخصیت کاملا فرهنگی در راس نهاد رهبری قرار دادند تا دوباره فرهنگ انقلابی در دانشگاه‌ها احیاء شود. او می‌گوید: «کمتر افرادی هستند که با حکم رهبری توانسته باشند ۱۲ سال در یک مسئولیت باقی بمانند، اما با توجه به عملکرد بسیار عالی که محمدیان داشته این اتفاق افتاد و به نظرم اگر خودشان استعفاء نمی‌دانند شاید معظم له همچنان او را در این مسئولیت نگه می‌داشتند تا این نهالی را که از ۱۲ سال پیش در دانشگاه‌ها کاشته قوی‌تر و قطور شود تا تاثیرات فرهنگی خود را بیشتر بگذارد.»

    بختیاری معتقد است: «در این چهار سال محمدیان را در مضیقه قرار دادند به گونه‌ای که دولت نسبت به دوره‌های قبل هیچ گونه مساعدتی با نهاد نداشته و بودجه آن را به صورت نزولی کاهش دادند تا اینکه کمترین بودجه در سال جاری تصویب شد.»؛ او می‌گوید: «سنگ اندازی‌ها در این چهار سال رئیس نهاد را خیلی خسته کرده و وقتی با ایشان صحبت می‌کنیم از مواردی از جمله سنگ اندازی‌های دولت نسبت به نهاد رهبری ناراحت و گلایه‌مند هستند که این خود یکی از دلایل حائز اهمیت محسوب می‌شود.»

    دانایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز می‌گوید: «با توجه به شناختی که از روحیه و عزم انقلابی حجت الاسلام محمدیان داریم بعید به نظر می‌رسد که او بخواهد صرفا به خاطر مسائل مالی استعفاء بدهند. واقعیت این است که روحیه انقلابی رئیس نهاد را خیلی‌ها برنمی تابند.»؛ وی معتقد است: «حجت الاسلام محمدیان روحیه بسیار انقلابی دارند و دارای روحیه تغییر و تحول با رویکرد بهتر شدن اوضاع و عوض کردن شرایط نامناسب هستند و آقایان روحیات را خیلی‌ها نمی‌پسندند.»

    رفعتی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی نیز می‌گوید: «حجت الاسلام محمدیان پشتوانه بزرگی برای جریان مومن و انقلابی در دانشگاه‌ها بوده و این جریان را تقویت کردند.»؛ او معتقد است: «محمدیان در مقابل گروه‌های حاشیه ساز و رادیکال که می‌خواستند دانشگاه را از فضای علمی دور کنند مقاومت کرد. در هر حال او انقلابی عمل کرد و اصول را فدای مصلحت نساخت.» رفعتی در ادامه می‌گوید: «یکی از دلایل استعفای حجت الاسلام محمدیان عدم اختصاص بودجه مورد نیاز به نهاد عنوان شده در هر حال پیام این اقدام دولت این است که اگر قرار است کسی به عنوان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت کند باید با سیاست‌های آن‌ها همسو باشد.»

    شاید رضایت مندی تشکل‌های دانشجویی انقلابی در دانشگاه‌ها را بتوان به عنوان یکی از مهمترین دلایل اثبات عملکرد تاثیرگذار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این دوره ۱۲ ساله دانست با این وجود شاید دیگر نتوان از موضوع این استعفاء به مانند بسیاری دیگر از استعفاء‌ها به سادگی گذشت. در هر حال اهمیت موضوع موجب شده که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی استعفای حجت الاسلام محمدیان ورود پیدا کند.

    در این رابطه حجت الاسلام سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع استعفای رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تشکیل جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه در آینده‌ای نزدیک خبر داد. وی با اشاره به اینکه محمدیان در اعتراض به قطع بودجه نهاد نمایندگی از سوی دولت استعفا داده است، گفت: «اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نظر دارد در اولین فرصت با حضور در معاونت راهبردی ریاست جمهوری، طی جلسه‌ای با آقای نوبخت، به این مسئله رسیدگی کنند.»


تیم اقتصادی دولت یازدهم سراسر تناقض بود/حضور کرباسیان در گمرک دستاوردی نداشت

  • تیم اقتصادی دولت یازدهم سراسر تناقض بود/حضور کرباسیان در گمرک دستاوردی نداشت

    یک کارشناس مسائل اقتصادی معرفی «مسعودکرباسیان» به عنوان وزیر اقتصاد را با توجه به عدم کاهش قاچاق کالا در گمرک کشور و اصلاح نظام بانکی اقدامی منطقی ندانست.

    عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی و اقتصاددان،در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در خصوص هماهنگی بین اعضای اقتصادی دولت اعم از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزیر صنعت و معدن گفت: به طور کلی اگر بخواهم تعبیری مختصر از تیم اقتصادی دولت یازدهم داشته باشم باید بگویم آن‌ها یک دولت ناهماهنگ و متناقض بوده اند.

    وی ادامه داد: این دولت از یک سواعلام می‌کند قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل داده ایم و از سوی دیگر سالانه ۸۲ هزار کالا را با تعرفه پایین وارد می‌کند، یعنی گشایش واردات در کشور که ارمغان بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

    شیخی با اشاره به اینکه ادامه این روال اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد وابسته خواهد برد، گفت: از سوی دیگر هیچ ثباتی در بازار پولی دیده نمی‌شود و متاسفانه مردان اقتصادی این کشور نمی‌دانند راه حل بحران‌های پولی در دل بخش حقیقی یافت می‌شود نه بخش مجازی. 

    این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از اینکه دولت برنامه‌ای برای اصلاح نظام بانکداری ندارد گفت: از طرف دیگر در بخش بهداشت شاهد احداث روز افزون بیمارستان‌ها هستیم این در حالی است که دولت مردم را با غذاهای وارداتی و محصولات تراریخته دچار بیماری‌های سخت می‌کند و از طرف دیگر برای آن‌ها بیمارستان می‌سازند.

    وی با بیان اینکه دولت یازدهم نه تدبیری در پی داشت و نه امیدی گفت: تنها شاخص مورد نظر دولتی‌ها، کاهش نرخ تورم بود که دوباره بالا کشیده است.

    شیخی در خصوص معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد که عنوان کرده است تجربه‌ای در خصوص اقتصاد کلان ندارد نیز گفت: معرفی وی کار بسیار غلطی است، چون کسی مناسب تصدی پست وزارت اقتصاد است که معتقد به اقتصاد اسلامی باشد، اما کرباسیان یک آدم عملگرا است که مثلا به درد شهرداری می‌خورد. 

    این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب کرباسیان به عنوان گزینه وزارت اقتصادمنطقی نیست چون وی ،در سال هایی که  به عنوان رئیس گمرک فعالیت می‌کرد ،خروجی چشمگیری نداشت و شاهد کاهش قاچاق و اصلاح نظام گمرکی هم نبودیم. یعنی قاچاق کالا همچنان ادامه دارد و تغییر یا بهبودی در شرایط کلی یا ضمنی آن دیده نمی‌شود.

ساداتی نژاد با برگزیده کنکور ۹۶ دیدار کرد

  • ساداتی نژاد با برگزیده کنکور ۹۶ دیدار کرد

    نماینده کاشان و آران و بیدگل در دیدار با رتبه چهارم کنکور سراسری، جایگاه خانواده را یکی از مولفه‌های مهم در تربیت فرزند صالح عنوان کرد.

    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیداری که شب گذشته (۲۰ مردادماه) با زینب ابن علی، رتبه چهارم گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور در سال ۱۳۹۶ انجام داد، اظهار داشت: این موفقیت قابل تحسین نتیجه لطف الهی، لیاقت و سختکوشی خانم ابن علی و حمایت دلسوزانه و صادقانه خانواده و معلمان وی بوده است.

    نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با تشکر از خانواده این نخبه کنکور سراسری، تصریح کرد: امروزه یکی از مولفه‌های مهم در تربیت فرزند صالح جایگاه خانواده است و بنده از خانواده ابن علی بخاطر تربیت فرزندی قرآنی و دانش آموزی ممتاز تشکر می‌کنم.

    وی خاطرنشن کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی و مهم خانم ابن علی، حافظ قرآن و محجبه بودن است که از امتیازات دیگر این نخبه کشوری محسوب می‌شود.

    گفتنی است؛ در این دیدار مشاور امور بانوان نماینده نیز ضمن تشکر از تلاش‌های زینب ابن علی گفت: تحصیل در دانشگاه و حوزه علمیه مکمل هم هستند و این دانش آموز نخبه و حافظ قرآن میتواند نمونه‌ای برای محصلین دیگر در آموزش پرورش و دانشگاه‌ها باشد.

به صورت ۱۰۰% تضمینی پس از مطالعه این مقاله مشکل خطای ۱۰۰۹ اپل شما برطرف خواهد شد. توضیحات کامل خطای ۱۰۰۹، جزئیات و علت خطا، راهکار رفع خطا و آموزش های امنیتی پس از آن را در این مقاله خواهید خواند.

آموزش رفع خطای Error 1009 اپل

میخوایم برنامه از آیتیونز دانلود کنیم یا یه اپلیکیشن آپدیت کنیم با پیام خطای ۱۰۰۹ مواجه میشیم. گاهی بدون پیام خطای ۱۰۰۹ با پیام cannot connect to itunes مواجهیم.

علت خطای Error 1009 چیست؟

علت تحریم ایران توسط اپل است. اپل اجازه اتصال گوشی شما از ایران را به سرور هایش نمیدهد.

جزئیات و چگونگی خطای Error 1009

هر دستگاهی که به اینترنت متصل میشود یک آدرس منحصر به فرد به نام IP به در اینترنت دارد. در ایران با هر بار اتصال به اینترنت این آدرس IP تغییر میکند که به آن آدرس IP داینامیک میگویند. اما در یک بازه یا رنج IP مشخص. یعنی وقتی از ایران متصل به اینترنت میشوید IP شما از ایران است. پس با استفاده از این آدرس هر وبسایت یا وبسرویس میتواند تشخصی دهد که مشتری از کدام منطقه و کشور در دنیا در حال اتصال و اخذ سرویس است. شما از ایران به اپل وصل میشوید و تقاضای آپدیت یا دانلود برنامه به اپل استور میدهید. اپل شما را refuse میکند و به شما که از ایران متصل میشوید سرویس نمیدهد.

راهکار رفع خطای Error 1009

با توجه به توضیحات بالا راهکار تغییر IP به صورت مجازی است. یعنی باید ماسک IP انجام داد. یکی از ابزار تغییر IP استفاده از V.P.N است. دقت کنید که V.P.N همیشه به مفهوم فیلتر شکن نیست و در ایران درک اشتباه از آن بین مردم وجود دارد.

منبع : http://appleidsaz.blogfa.com/post/3




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: